تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3742359
شناسه : 3742359
تاریخ :
اینتل: پردازنده‌های Core Ultra 200 تا ۱۰۰ وات مصرف کمتری دارند، پرقدرت هستند و مشکل ناپایداری هم ندارند اقتصاد ایران: پردازنده‌های ارولیک کم‌مصرف‌تر و پرقدرت‌تر از رپتور لیک خواهند بود و مشکل ناپایداری را ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تیم آبی می‌گوید پردازنده‌های نسل بعدی Arrow Lake عملکرد قوی‌تر و مصرف انرژی کمتری نسبت‌به Raptor Lake خواهند داشت و در عین حال، مشکلات ناپایداری آن‌ها را ندارند.

اینتل در رویدادی در چین اعلام کرد که به‌روزرسانی میکروکد بایوس پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ رپتور لیک که برای حل مسئله‌ی ولتاژهای بالا منتشر خواهد شد، بر عملکرد کلی پردازنده‌ها و فرکانس توربو تأثیری نخواهد داشت و قابلیت اورکلاک سری K نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند. علاوه‌بر این، تیم آبی دوباره بر تمدید دوساله‌ی مدت گارانتی همه‌ی پردازنده‌ها تأکید کرد.

یک مرد چینی در حال ارائه توضیحات پردازنده اینتل ارو لیک

نماینده‌ی تیم آبی در سخنرانی‌های خود به عملکرد پردازنده‌های دسکتاپ نسل بعدی ارو لیک با نام‌گذاری Core Ultra 200 اشاره کرد. این شرکت هنوز پارامترهای دقیقی از عملکرد این پردازنده‌ها را اعلام نکرده است، اما قدرت بسیار بالاتر آن‌ها به‌همراه حداقل ۱۰۰ وات مصرف توان کمتر را نوید می‌دهد. در این صورت توان طراحی حرارتی سری ارو لیک در محدوده‌ی ۱۲۵ وات خواهد بود.

سری رپتور لیک جزو پرمصرف‌ترین پردازنده‌ها محسوب می‌شوند که حدود ۳۰۰ وات انرژی مصرف می‌کنند. همین مصرف توان اضافی و ولتاژهای نامتعادل باعث بروز مشکلات ناپایداری برای کاربران پردازنده اینتل نسل ۱۳ و ۱۴ شده و برخی از آن‌ها با افت عملکرد دائمی مواجه شده‌اند.

مقالات مرتبط
  • تحقیقات برای پرونده مشکلات ناپایداری پردازنده‌های اینتل آغاز شد
  • اینتل علت ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را یافت؛ رفع مشکل تا پایان مرداد

اینتل ادعا می‌کند که سری ارو لیک فرکانس‌های بالا را حفظ خواهد کرد و مشکلات ولتاژ در آن برطرف شده است. گفته می‌شود فرکانس بوست پردازنده‌ی پرچمدار Core Ultra 9 285K به ۵٫۷ گیگاهرتز می‌رسد.

پردازنده‌‌های سری ارو لیک در رویداد نوآوری اینتل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) رونمایی خواهند شد. از سوی دیگر، آپدیت میکروکد بایوس پردازنده‌های رپتور لیک نیز احتمالاً در اواسط آگوست (اوایل شهریور) منتشر می‌شود.