تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742317
شناسه : 3742317
تاریخ :
۱۳۰دستگاه اتوبوس جابه‌جایی زائران زنجانی اربعین را برعهده دارند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس از زنجان جابه‌جایی زائران اربعین را بر عهده دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی، ظهر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر نمایندگی زنجان و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان وظایفی را در دو بخش مهم برعهده دارد که شامل نگهداری راه‌ها و حمل و نقل مسافر و بار مسافر می‌شود.

۱۳۰دستگاه اتوبوس از زنجان جابه‌جایی زائران اربعین را برعهده دارند

وی با اشاره به اینکه زنجان یک استان معدن‌خیز است، ابراز کرد: به همین علت فعالیت ناوگان باری دارای اهمیت بودا و ۱۳۰ شرکت حمل کالا داریم که در شهرستان‌های مختلف مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر در استان را ۸۵ مورد برشمرد و گفت: این شرکت‌ها در پایانه‌های مسافربری مستقر هستند و نسبت به خدمات‌دهی به مسافران اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح اربعین از ۱۶ مردادماه آغاز شده است، عنوان کرد: پیش فروش و فروش بلیط انجام می‌شود و ناوگان حمل و نقل عمومی در آمادگی کامل برای اعزام زائران است.

اسماعیلی ادامه داد: روز گذشته ۳ دستگاه اتوبوس با ۲۴۰ نفر اعزام شده است و این تعداد وظیفه جابه‌جایی زائران تا مرز را برعهده دارند.

وی به گرمای شدید هوا در پیاده‌روی اربعین امسال اشاره کرد و گفت: لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود تا افراد سالخورده، بیماران مزمن و تنفسی نسبت به مدیریت زمان سفر خود و پرهیز از پیاده‌روی در گرما اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: از شهرهای ابهر و خدابنده نیز امکان اعزام وجود دارد.

وی در مورد نرخ بلیت اربعین یادآور شد: این قیمت‌ها با توجه به نوع اتوبوس و مبدا و مقصد متفاوت است و در سامانه درج شده است.