تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742298
شناسه : 3742298
تاریخ :
پیشرفت چشمگیر زیرساخت‌های جاده‌ای ایلام برای اربعین اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از پیشرفت چشمگیر زیرساخت‌های جاده‌ای ایلام برای اربعین خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدزاهدین چشمه خاور در نشین با خبرنگاران در بازدید از مرز مهران اظهار کرد: با اجرای بیش از هزار کیلومتر روکش آسفالت در سه سال اخیر، احداث پل صلواتی، نصب سایبان‌ها و آماده‌سازی پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌های استان برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، در بازدید اخیر خبرنگاران استان در قالب تور رسانه‌ای از پروژه‌های راهداری مسیر ایلام-مهران، از پیشرفت قابل توجه این پروژه‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده، به طور متوسط در هر شهرستان حدود ٨٠ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است، تأکید کرد که بیش از هزار کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان طی سه سال اخیر اجرا شده است.

چشمه خاور با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای سال جاری، از عملیات اجرایی ٢٠٠ کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان خبر داد و افزود که تاکنون ١۵٠ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و مابقی نیز تا قبل از ایام اربعین حسینی به پایان خواهد رسید.

همچنین، انجام سه هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها، نصب ٣۶ کیلومتر نیوجرسی و روکش آسفالت مسیرهای مهم استان از جمله دستاوردهای اخیر این اداره کل بوده است.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده، احداث پل صلواتی در مسیر ایلام-مهران است که با هدف رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار اربعین حسینی به بهره‌برداری رسیده است.

این پل با دهانه ۴۵ متری و حجم ٨٣٢ هزار مترمکعب خاکبرداری، در کمتر از سه ماه احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام همچنین از نصب ۵٢ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران و آماده‌سازی پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات بهتر به زوار خبر داد. وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در پایانه برکت مهران، از جمله آسفالت ۳۶ هکتار از محوطه این پایانه، ایجاد سایبان‌ها و موکب‌های دائمی، خبر داد.

چشمه خاور با تأکید بر اهمیت جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی در ساماندهی تردد زائران و دسترسی سریع‌تر نیروهای امدادی، از پیشرفت قابل توجه این پروژه خبر داد.

با توجه به اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، زیرساخت‌های جاده‌ای استان برای استقبال از زوار اربعین حسینی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.