تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742291
شناسه : 3742291
تاریخ :
بسیج اساتید زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی است اقتصاد ایران: مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج اساتید زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دوره دانش افزایی و توانمندسازی مسؤولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور که در هتل امامت برگزار شد با اشاره به انقلاب فرهنگی امام باقر (ع) اظهار کرد: در آن زمان چون اسلام به عنوان یک مکتب تربیتی و انسان ساز و یک جریان علمی و فکری در خط ویژه زندگانی فردی و اجتماعی مطرح نبود لازم بود که ابتدا قیام حضرت زید صورت بگیرد تا زمینه فکری و آگاهی مردم برای انقلاب فرهنگی امام باقر (علیه السلام) فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه با این تفسیر قیام حضرت زید مورد تأیید امام باقر (علیه السلام) و در خط جریان فکری و حرکتی ایشان بود، افزود: اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد، مردم بدون آمادگی و وجود یک جریان فکری و فرهنگی عمیق در جامعه اسلامی نمی‌توانستند با انقلاب فرهنگی امام باقر (ع) همراه باشند، لذا ابتدا باید مقدمه‌ای برای ایجاد اعتراض و حرکت مبارزاتی که حکومت را یک حکومت ظالم و جنایتکار معرفی کند، صورت می‌گرفت.

انقلاب فرهنگی امام باقر (ع)، راهبردی اساسی در زندگی سیاسی و اجتماعی است

وی با اشاره به اینکه این انقلاب فرهنگی برای زندگی سیاسی و اجتماعی امروز ما یک راهبرد بسیار عظیم و قابل توجه است، ادامه داد: اگر بنا شد جریان‌های فکری و فرهنگی جامعه به سمت مقابله با دین و ارزش‌های اسلامی کشیده شود، دیگر عدل اسلامی در جامعه رخ نخواهد داد.

علم الهدی نتیجه مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که براساس سلامت فکری اسلامی صورت می‌گیرد را یک نظام مدیریت عادلانه و دور از تبعیض معرفی کرد و گفت: به همین دلیل نباید شما اساتید بزرگوار اجازه دهید تا افکار انحرافی وابسته به تفکر مدرنیته و پسامدرنیته در جریان مسائل فرهنگی و سیاسی ایجاد شود.

بسیج اساتید، زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه برخی از جریانات فکری و سیاسی برای حفظ قدرت در عرصه سیاست به اندیشه‌ها و نوآوری‌های غربی تکیه می‌کنند که موجب سقوط جامعه از عدل اسلامی خواهد شد، ابراز کرد: پیشگیری این موضوع نیازمند توجه خاص شما اساتید بزرگوار است که زمامدار فکر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی هستید.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که امروز دانشگاه در رأس جامعه است، عنوان کرد: جامعه روحانیت بخشی از جریان‌های اجتماعی را با حوزه‌های علمیه مدیریت می‌کند ولی بخشی دیگر از جریان اجتماعی توسط حوزه قابل مدیریت نیست و آن جریان آکادمیک و دانشگاهی است.

علم الهدی ابراز کرد: شما اساتید گرامی با توجه به مبانی اعتقادی و اسلامی که دارید نسبت به مساله مدیریت فکری و فرهنگی قشر دانشگاهی رسالت اجتماعی و دینی دارید، اگر بتوانید در این مسیر موفق عمل کرده و جریان فرهنگی و فکری را در این قشر مدیریت کنید، جامعه به سوی ارزش‌های دینی و جامعه اسلامی حرکت خواهد کرد.

سیره امام باقر (علیه السلام) یک راهبرد، منش رفتاری و فکری است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیره امام باقر (علیه السلام) برای ما یک راهبرد، منش رفتاری و فکری است، بیان کرد: اما اگر بنا شد در عرصه دانشگاهی و نسلی که مغایر با این فرهنگ رشد کرده اند، حرکت کنیم، در جریان پیشبرد جریان نظام و انقلاب دچار رکود می‌شویم.

وی مبدا انحرافات اجتماعی از زمان پیامبر (ص) تاکنون را انحرافات سیاسی اعلام کرد و افزود: در جامعه ولایی و اسلامی تمام راه حل های مسائل اجتماعی و سیاسی در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (علیه السلام) مشخص است که اگر این موارد را مورد توجه قرار دهیم، راه حرکت خود را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پیدا می‌کنیم و اگر منحرف شویم هیچ عذری در درگاه خداوند نداریم که چرا دچار انحراف سیاسی و اجتماعی شدیم.