تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3742283
شناسه : 3742283
تاریخ :
درخواست تشکیلات‌خودگردان برای بازداشت وزیر فاشیست اسرائیل اقتصاد ایران: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر فاشیست صهیونیست مبنی بر گرسنگی دادن به مردم غزه تا مرگ آنها، اعلام کرد این سخنان به معنای اعتراف رسمی اسرائیل به نسل‌کشی بوده و باید دیوان بین‌المللی حکم بازداشت او را صادر کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که صهیونیست‌ها علاوه بر جنگ وحشیانه و کشتارهای شنیعی که از 10 ماه گذشته تاکنون علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه مرتکب می‌شوند، یک جنگ بزرگ گرسنگی ضد این مردم هم به راه انداخته‌اند، بزالل اسموتریچف وزیر فاشیست دارایی رژیم اشغالگر در اظهاراتی گستاخانه خواستار گرسنگی دادن به فلسطینی‌ها در نوار غزه شده و آن را اقدامی عادلانه و اخلاقی دانست!

این وزیر فاشیست صهیونیست گفت: تا زمانی که گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) در نوار غزه هستند، گرسنگی دادن به دو میلیون فلسطینی تا سرحد مرگ اقدامی عادلانه و اخلاقی است.

وی در ادامه اظهارات گستاخانه خود افزود: حماس را نمی‌توان بدون جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه از بین برد. در جهان امروز نمی‌توان جنگ را مدیریت کرد و هیچکس به ما اجازه نمی‌دهد که دو میلیون نفر را از گرسنگی بکشیم، اما تا زمانی که گروگان‌های ما برنگردند، کشتن این انسان‌ها از گرسنگی امری عادلانه و اخلاقی است!

در پی این صحبت‌های گستاخانه وزیر فاشیست صهیونیست، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست اسموتریچ برای گرسنه نگه داشتن و مرگ 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه، به معنای اعتراف رسمی اسرائیل به سیاست نسل کشی است که این رژیم به آن افتخار می‌کند.

این وزارتخانه افزود: اظهارات اسموتریچ ناقض قواعد و اصول و قوانین بین‌المللی بوده و چالشی آشکار برای دیوان بین‌المللی کیفری محسوب می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه خواستار صدور حکم بازداشت این وزیر فاشیست صهیونیست شد.

از طرف دیگر اتحادیه اروپا هم این اظهارات شرم آور و گستاخانه وزیر فاشیست صهیونیست درباره گرسنگی دادن به مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کرد: اتحادیه اروپا سخنان اخیر این وزیر اسرائیلی را شدیداً محکوم می‌کند. سخنان اسموتریج بسیار شرم آور بوده و گرسنه نگه داشتن عامدانه غیرنظامیان به معنای جنایت جنگی است.

وی افزود: این صحبت‌های اسموتریچ یک بار دیگر تحقیر قوانین بین‌المللی و اصول اساسی حقوق بشر را ثابت کرد. اینکه به اسرائیل اجازه بدهیم تا زمانی که اسرای آن در غزه هستند، موجب مرگ دو میلیون غیرنظامی بر اثر گرسنگی شود، اقدامی کاملاً غیر اخلاقی است.

این مقام اتحادیه اروپا اظهار داشت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و ورود کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کند.

این درحالی است که کارشناسان سازمان ملل با اشاره به بررسی وضعیت ناامنی غذایی در نوار غزه اعلام کردند: ساکنان این باریکه به‌شدت از ناامنی غذایی رنج می‌برند و با یک خطر واقعی روبه‌رو هستند. این در حالی است که امکان ورود کمک‌های بشردوستانه به‌شکل مؤثر به غزه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش‌ها، نزدیک به نیمی از ساکنان غزه با سطح فاجعه‌باری از ناامنی غذایی روبه‌رو هستند، البته ناامنی غذایی کل جمعیت غزه را تحت تأثیر قرار داده است و گرسنگی تبدیل به یک بحران فراگیر در این باریکه شده است.

علاوه بر آن سازمان‌های بشردوستانه و تیم‌های امدادی هم فضای کافی برای کمک‌رسانی به آوارگان و گرسنه‌ها را ندارند و نمی‌توانند به‌شکل پایدار، مواد غذایی میان مردم توزیع کنند.کمیته نظارت بر گرسنگی سازمان ملل متحد درباره بحران قحطی و گرسنگی در غزه اعلام کرد: از هر پنج نفر در غزه یک نفر از گرسنگی شدید رنج می‌برد. وضعیت ناامنی غذایی در غزه بعد از تشدید حملات اسرائیل و تشدید محاصره علیه نوار غزه بدتر شده است و خطر گرسنگی و قحطی سراسر غزه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/