تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3742268
شناسه : 3742268
تاریخ :
تعدد نهادهای موازی در "گردشگری سلامت" باید اصلاح شود اقتصاد ایران: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در حوزه گردشگری سلامت شاهد یک بلبشوی تصمیم‌گیری و نهادهای موازی هستیم و تعدد نهادهای فراوان در مجوزگیری باید اصلاح شود.در قانون، ۱۴۰۰ تسهیل مجوزهای کسب‌وکار را داشتیم که ۴۲۰۰ مجوز تا ابتدای سال وارد سامانه پنجره واحد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی IPH2024 توسط انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از تاریخ 17 لغایت 19 مرداد ماه 1403 در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور برگزار می‌شود فرصت مناسبی جهت توسعه مناسبات بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های خدمات درمانی کشور فراهم ساخته و می‌تواند مورد بهره‌برداری فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت قرار گیرد.

دکتر روح‌الله متفکر آزاد؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما سالیانی در کشور مشغول حوزه حکمرانی علم بودیم و تلاش داشتیم که چگونه مراکز علمی و پزشکی و دانشگاه‌ها را اداره کنیم تا تولید علم در کشور رشد کند.

وی گفت: این تلاش گاه موفق و گاه ناموفق بوده است. اکنون در دایره گفتمانی جدیدی تحت عنوان حکمرانی علمی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 600 میلیون نفر جمعیت همسایگان ایران است که با ایران 700 میلیون نفر  می‌شود که بازار بزرگ دانش‌بنیان محسوب می‌شود. ما لاجرم باید از حوزه اقتصاد تک‌محصولی شیفت پیدا کنیم.

وی گفت: گردشگری سلامت مزیت‌های زیادی داریم که مهم‌ترین آنها تربیت نیروی متخصص کارآمد است و برندینگ ما در این حوزه پزشکان متخصص ما است.‌ موقعیت جغرافیایی ما در منطقه نیز نشان می‌دهد که قابلیت‌های زیادی در منطقه در این حوزه برای ما وجود دارد.

متفکر آزاد گفت: هیچ اقتصاد و صنعت و اکوسیستمی نمی‌تواند برمبنای توانش خودش سرپا شود و باید همه طرفین اقتصاد، احساس برنده بودن داشته باشد و یک اقتصاد مشترک با منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد دلار براساس قانون برنامه هفتم به لحاظ ارزشی، عایدی سالانه کشور از حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد که 6 میلیارد یورو در بخش گردشگری سلامت است.

متفکر آزاد گفت: ما در حوزه گردشگری سلامت شاهد یک بلبشوی تصمیم‌گیری و نهادهای موازی هستیم. تعدد نهادهای فراوان در مجوزگیری باید اصلاح شود. در قانون، 1400 تسهیل مجوزهای کسب و کار را داشتیم که 4200 مجوز تا ابتدای سال وارد سامانه پنجره واحد شده است. ضمن آنکه قوانینی که ما در سال‌های گذشته مصوب کردیم جرم‌انگاری دارد و ترک فعل‌ها جرم‌انگاری شده است.

وی گفت: فرهنگ‌سازی در این حوزه مهم است و در بخش خصوصی و فعالان این عرصه باید یک فهم عمیق از بازار بلندمدت این اقتصاد ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، دکتر عبدالحسین روح‌الامینی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: انتظارات از دولت چهاردهم به واسطه تخصص پزشکی رئیس جمهور بالا است و این احاطه و تسلط رئیس جمهور بر حوزه پزشکی یک فرصت است.

وی گفت: رئیس کمیته تدوین برنامه هفتم در بخش سلامت خود دکتر پزشکیان است و ایشان در سلامت مؤلف و پیگیر بودند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما کسری 5 تا 6 میلیارد دلاری داریم که عمدتاً استقراض است که در دولت شهید رئیسی کم بود که برای این کسری بودجه از صندوق توسعه ملی بر می‌داریم، در حالی که دولت نباید کار خاصی انجام دهد بلکه باید مانع نشود!

وی تصریح کرد: ما طبق قانون وظیفه داریم برای همه مردم ایران خدمات آموزش و سلامت داشته باشیم. در دارو و تجهیزات و واکسن فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم و ظرفیت‌های زیادی داریم که بالقوه است و باید بالفعل داشته باشم. ما در خطوط واکسن‌سازی وضعیت خوبی داریم اما با تمام قوا کار نمی‌کنند.

انتهای پیام/