تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3742225
شناسه : 3742225
تاریخ :
پوشش زنده اتفاقات روز سیزدهم ورزش ایران/ برد مقتدرانه حسن یزدانی اقتصاد ایران: سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک برای ورزش ایران در شرایطی آغاز شد که کشتی فرنگی همچنان چراغ ورزش را روشن نگه داشته و امشب دو فینالیست و شانس کسب مدال طلا خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، رقابت ورزشکاران ایران در سیزدهمین روز از المپیک سی و سوم امروز پنجشنبه با رشته های کشتی فرنگی، تکواندو و صخره نوردی پیگیری خواهد شد که ملی پوشان کشورمان شانس کسب مدال را دارند.

در این میان کشتی فرنگی که تاکنون صاحب دو مدال طلا و برنز شده است، امشب برای رسیدن به دو مدال طلا یا نقره دیگر رقابت هایش را پیگیری خواهد کرد.

اخبار و اتفاقات ورزشکاران ایران در روز سیزدهم در این گزارش کامل می شود:

پیروزی آسان برای حسن یزدانی

در چارچوب روز نخست رقابت های کشتی آزاد سی و سومین دوره المپیک و در وزن ۸۶ کیلوگرم، امروز (پنجشنبه ۱۸ مرداد) حسن یزدانی در دور نخست به مصاف  «لورنس» از استرالیا رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

حسن یزدانی که یک طلای المپیک و سه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با کسب این پیروزی در دور دوم به مصاف برنده مبارزه «کوروگلیف» از یونان می رود. 

شروع با پیروزی شیرین ناهید کیانی

در روز دوم از رقابت‌های تکواندو در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود. تیم ملی ایران ناهید کیانی را در وزن ۵۷- کیلوگرم دارد که وی در مبارزه نخست به مصاف «کیمیا علیزاده» از بلغارستان رفت.

در راند اول کیانی با نتیجه ۱۰ به ۷ مقابل علیزاده شکست خورد. راند دوم با نتجیه ۶ بر ۵ و با برتری ناهید کیانی به پایان رسید. بدین ترتیب کار به راند سوم و طلایی کشیده شد. این راند با نتیجه تساوی ۷ به ۷ به پایان رسید اما در مجموع این مبارزه با برتری ۲ بر یک ناهید کیانی به پایان رسید.

ناهید کیانی در مبارزه اول به پیروزی شیرین رسید

پیروزی حریف آمریکایی حسن یزدانی در دیدار نخست

در نخستین دیدار از رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آرون بروکس که با غلبه بر دیوید تیلور نامدار ملی‌پوش این وزن آمریکا شده بود مقابل عظمت دولت‌بیکوف از قزاقستان قرار گرفت و با برتری ۴ بر ۳ گام به مرحله بعد گذاشت. بروکس که از وی به عنوان رقیب اصلی حسن یزدانی در راه کسب مدال طلا نام برده می‌شود تا فینال با نماینده کشورمان رو در رو نخواهد شد.