تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742193
شناسه : 3742193
تاریخ :
میزان تلفات برق در محمودآباد ۱۳ درصد است/ کشف ۲۵ دستگاه ماینر اقتصاد ایران: محمودآباد - مدیر امور توزیع برق محمود آباد میزان تلفات انرژی را در شهرستان ۱۳ درصد اعلام و آن را ناشی از برق های غیرمجاز ذکر کرد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی درزی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران همکار در مجموعه نیرو ضمن تبریک روز خبرنگار، با اساره به اینکه رسانه کمک حال ما در مجموعه امور توزیع برق این شهرستان است، اظهار داشت: رسانه به‌عنوان یک صنعت در حال فعالیت بوده و همگی به دنبال ارائه خدمات بهتر به شهروندان هستیم.

وی افزود: سعی ما بر این است تا با حوزه رسانه‌ای شهرستان بیشتر ارتباط داشته تا در اطلاع‌رسانی به مردم همکاری داشته باشیم.

مدیر اداره توزیع برق محمودآباد تصریح کرد: به دلیل حجم کار شاید شرایط به سمتی برود که نتوانیم ارتباط برقرار کنیم اما درصدد بهتر کردن این فضا هستیم تا به‌نوعی دغدغه شهروندان از سمت شما به ما برسد و ما پیگیر آن از جمله خاموشی معابر هستیم.

درزی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که تخلف‌ها نیز اطلاع رسانی شود تا مشترکین خانگی ما دچار اختلال و آسیب شبکه نشوند و این اتفاق قطعاً با تشکیل یک نهضت متحد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انتقادات درست قطعاً برای مجموعه ما سازنده است، گفت: نسبت به سال گذشته همکاری‌های مجموعه ادارات شهرستان باعث شد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مدیر اداره توزیع برق محمودآباد افزود: علت اینکه خاموشی کمتری نسبت به سال گذشته داشتیم این است که ما یک شبکه بهم پیوسته هستیم و با کاهش دما و مصرف کمتر قطعاً شرایط بهتری رقم می‌خورد.

درزی ادامه داد: در شهرستان محمودآباد یکشنبه‌ها شهرک صنعتی از ۷ صبح تا ۷ صبح فردا خاموشی دارد و این کار باعث جابجایی بار شده که انگار جمعه تعطیلی دارند و این مهم از ۱۵ خرداد شروع تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

وی یادآور شد: امسال پیک خاموشی زودتر شروع شد تقریباً از ۱۵ خرداد ماه گرما را داشتیم، دوشنبه‌ها نیز صنایع خارج از شهرک با مجموعه نیرو همکاری کرده و خاموشی دارند، این همکاری با نیرو باعث شد خاموشی کمتری را شاهد باشیم.

مدیر امور توزیع برق محمودآباد با بیان اینکه اوج مصرف در بانک‌ها است، گفت: ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری نسبت به مصرف انرژی سال ۱۴۰۱ خود، باید ادارات کاهش مصرف برق داشته باشند و در زمان اداری ۳۰ درصد کاهش داشته باشند.

درزی تصریح کرد: از بهمن ۱۴۰۲ تاکنون هر نوع کنتوری که برای مشترکین نصب می‌شود، کنتور هوشمند است که مشترکین پُر مصرف قطع می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این هفته نیز که شاهد اوج گرما بودیم، از مجموعه نفت کمک خواستیم که با استفاده از دیزل‌ها همکاری داشته باشند تا خاموشی به مشترکین خانگی نخورد.

مدیر امور توزیع برق محمودآباد گفت: همانطور که صنعت در محمودآباد وزن بالایی دارد، در خصوص همکاری با نیرو هم همراه بودند و ما خواستار این هستیم تا رسانه پای کار باشد و با اطلاع رسانی مصرف را کاهش دهند.

درزی عنوان داشت: عدم ذخیره‌سازی برق باعث می‌شود تا نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشیم و امروزه دنبال ایجاد انرژی‌های تجدید پذیر هستیم که کمک حال در استان مازندران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد از انرژی تولیدی ما در محمودآباد تلف می‌شود که شامل برق‌های غیر مجاز است.

مدیر امور توزیع برق محمودآباد در پایان گفت: کشف ۲۵ دستگاه ماینر در شهرستان محمودآباد در سال گذشته داشتیم که جریمه آن یک میلیارد تومان بود.