تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3742188
شناسه : 3742188
تاریخ :
اجرای طرح مدیریت پسماند با همیاری بانوان در شهر تهران اقتصاد ایران: نشست هماهنگی برای اجرای طرح مدیریت پسماند با همیاری بانوان در شهر تهران با همکاری سازمان پسماند شهر تهران با حضور معاون زنان رییس جمهور برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشستی با موضوع زنان و مدیریت پسماند با حضور انسیه خزعلی؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. در این زمینه تاکنون بیش از ۱۵ نشست با گروه‌های مردم نهاد و شهردار تهران و زیر مجموعه‌های شهرداری برگزار شده است.

طرح خشکاله، طرحی است که با اهداف چندگانه حفظ محیط زیست، ترویج فرهنگ صرفه جویی و پیشگیری از اسراف، دستیابی به فرصت‌های شغلی، کسب درآمد و تقویت روحیه مشارکت اجتماعی در اجرای برنامه‌های زیست محیطی توسط گروههای مردمی و برخی سازمانهای مردم نهاد در دست انجام است.

در این طرح دغدغه‌مندان حوزه محیط زیست بر آنند تا با بازیافت زباله‌های تر از قبیل ضایعات و پسماندهای میوه، و خشک کردن و فرآوری آن به شکل بهداشتی و مطلوب ضمن تلاش در جهت کاهش حجم و کمیت زباله‌های تر تولید شده، فضایی را برای تبدیل آن به خوراک دام به انجام برسانند.

این موضوع قبلاً در جلسات کارشناسی متعدد با حضور متخصصین دانشگاهی و دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و کنشگران این عرصه مورد بررسی قرار گرفته و مستنداتی دال بر کارآمدی و اثرات غنی تغذیه‌ای برای دام در محصولات تولید شده از طریق خشکاله به اثبات رسیده است.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در قالب رویداد خانواده و فرهنگ عامه حمایت خود را از اجرای مطلوب این طرح و تلاش در جهت گسترش و عمومیت یافتن آن دنبال می‌کند. در این راستا روز گذشته جلسه‌ای با حضور برخی از فعالین حوزه محیط زیست، حلقه‌های مردمی فعال در این حوزه و مسئولین ذیربط شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه محمدی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری پس از استماع صحبت‌های فعالین این حوزه آمادگی خود را برای نظام‌مند کردن اجرای این طرح در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اعلام داشتند.

وی ضمن استقبال از اجرای طرح‌های این‌چنینی توضیحاتی را در خصوص طرح نوماند شهرداری که به عنوان یک طرح جدید و نسبتاً نوپا، در حال اجراست و هدف عمده ی آن جمع آوری زباله‌ها و پسماندهای خشک از سطح شهر می‌باشد، اجرای طرح خشکاله را که در صدد ساماندهی و استفاده بهینه از زباله‌های تر می‌باشد، به نوعی تکمیل کننده فرایند بازیافت زباله دانسته و آمادگی خود را برای اضافه کردن طرح خشکاله به سامانه نوماند اعلام نمودند و مقرر شد تا بزودی این امکان برای شهروندان تهرانی فراهم شود.

همچنین در این جلسه انسیه خزعلی اشاره داشت که این فعالیت ارزشمند نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده دارد و به همین دلیل معاونت اجرای این طرح را در راستای رویداد خانواده و فرهنگ عامه که یک رویداد مستمر و دنباله دار فرهنگیاست، پیش بینی کرده و دنبال می‌کند و در این راستا هرگونه همکاری را که در جهت معرفی، گسترش و جریان سازی لازم باشد انجام خواهد داد.