تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3742183
شناسه : 3742183
تاریخ :
تهدید انجمن کشاورزان آلمان علیه دولت اقتصاد ایران: انجمن کشاورزان آلمان در پی عمل نکردن دولت به وعده‌های خود در قبال کشاورزان، برلین را به برگزاری اعتراضات مجدد تهدید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در پاسخ به اعتراضات کشاورزان، دولت فدرال آلمان یک بسته کشاورزی را در پایان ماه جولای تصویب کرد.

حالا "یواخیم روکوید"، رئیس انجمن کشاورزان آلمان ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی به رهبری "اولاف شولتز" را به شکستن وعده خود در مورد اقدامات امدادی اعلام شده در بسته کشاورزی متهم کرده و تهدید به اعتراضات جدید قبل از انتخابات فدرال کرده است. روکوید روز چهارشنبه به "Augsburger Allgemeine" گفت: هیچ نشانه ای از کاهش واقعی بوروکراسی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

به گفته وی در عوض، کشاورزان تحت فشار الزامات جدید و بوروکراسی بیشتر به عنوان مثال از طریق قانون کود شیمیایی و قانون برنامه ریزی شده رفاه حیوانات قرار خواهند گرفت.

رئیس انجمن کشاورزان آلمان از بسته کشاورزی فدرال انتقاد کرد و آن را "یک عدد صفر و یک سیاست اعلامی صرف و خالص" خواند. پارلمان آلمان در ابتدای ژوئیه به این بسته رای داد. این بسته به عنوان مثال، تغییراتی را در مقررات مربوط به خرده فروشی مواد غذایی و هموارسازی سود مالیاتی ارائه می کند. دراین بسته به جای مالیات بر سود هر سال، باید به طور متوسط ​​طی سه سال مالیات بر درآمد اعمال شود.

این بسته پس از آن تصویب شد که کشاورزان در سراسر این کشور برای هفته‌ها اعتراض خود را به کاهش یارانه‌های دیزل کشاورزی وارد کردند. به گفته روکوید، این موضوع حالا "خارج از میز نیست". رئیس انجمن کشاورزان به "Augsburger Allgemeine" گفت که کشاورزان همچنان خواستار لغو کاهش یارانه هستند.

وی در این گزارش نوشت که انجمن او عمداً از اعتراضات کنار رفت زیرا ما نمی‌توانیم ببینیم که دولت فدرال فعلی هنوز بتواند تغییری در شرایط موجود ایجاد کند. وی افزود: اما اگر ما مجبور شویم می‌توانیم ظرف چند روز به خیابان‌ها برگردیم.

"روکوید" انتظار دارد بخش کشاورزی امسال برداشت نسبتا ضعیفی داشته باشد و درآمد کشاورزان کاهش یابد. وی به این روزنامه گفت: ما انتظار برداشت کمی کمتر از متوسط ​​را داریم. آب و هوا تأثیر منفی بر برداشت داشت. کشاورزان همچنین اثرات فزاینده تغییرات آب و هوایی را احساس کردند.

در اوایل سال جاری میلادی کشاورزان در سراسر آلمان و همچنین دیگر کشورهای اروپایی طی روزهای متمادی اعتراضات گسترده ای را علیه سیاست های بروکسل و دولت های خود برگزار کردند که این امر اختلالات زیادی را به وجود آورد.

به این ترتیب دولت آلمان در حالی اخیرا روی یک بسته اصلاحی برای کاهش فشارها بر کشاورزان در واکنش دیرهنگام به اعتراضات گسترده این قشر توافق کرده که انجمن کشاورزان این گونه اصلاحات را دلسرد کننده و ناکافی می‌داند.

اعتراضات سراسری کشاورزان آلمانی که همراه با تراکتورهای خود به خیابان ها می آمدند اوایل سال جاری میلادی عمدتاً علیه لغو مزایای گازوئیل بود. احزاب ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی چندی پیش در پارلمان آلمان در مورد اصلاحات در بخش کشاورزی به توافق رسیدند. اما این اصلاحات و اقدامات برای انجمن کشاورزان و مخالفان کافی نیست.

برای انجمن کشاورزان آلمان، بسته کشاورزی احزاب دولتی موسوم به چراغ راهنمایی بسیار کمتر از الزامات است. یواخیم روکوید، رئیس انجمن کشاورزان چندی پیش هم درباره اصلاحات مد نظر دولت گفت: این بسته قدمی طولانی است اما کافی نیست. به گفته وی تسکین واقعی متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این، در بسیاری از زمینه ها هنوز فقط اعلامیه هایی وجود دارد که اکنون باید با اقدام عملی شود.

آلبرت استگمان، سیاستمدار کشاورزی حزب دموکرات مسیحی هم از مرهم کوچکی روی زخمی که خیلی بزرگ بود صحبت کرد.

انتهای پیام/