تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742158
شناسه : 3742158
تاریخ :
فوت دختر بچه ارومیه دراثر برق گرفتگی/دستور قضایی برای بررسی ماجرا اقتصاد ایران: ارومیه- در پی فوت دختر بچه ارومیه ای در اثر برق گرفتگی در یکی از پارک های شهر رییس دادگستری آذربایجان غربی دستور رسیدگی سریع این حادثه را صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در پی فوت دختر بچه ۹ ساله ارومیه در اثر برق گرفتگی در یکی از پارک‌های شهر ارومیه دادگستری آذربایجان غربی دستور بررسی علت حادثه و برخورد با مسببان آن را صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی طی دستوری به دادستان ارومیه بررسی علل فوت دختر بچه ارومیه‌ای در پارک فردوسی و برخورد قاطع قانونی با مسببان را خواستار شد.

ناصر عتباتی روز پنجشنبه با اعلام اینکه پرونده‌ای در این زمینه در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده است، اظهار کرد: علل وقوع این حادثه ناگوار در دست بررسی است و هیچ گونه اغماضی با مسببان پذیرفته نخواهد شد.

احقاق حق دختر ۹ ساله فوت شده ارومیه توسط دستگاه قضائی

وی با ابراز همدردی با خانواده این مرحومه افزود: با تمام وجود از این حادثه غم انگیز متأثر هستیم و به خانواده متوفی اطمینان خاطر می‌دهیم دستگاه قضائی در احقاق حق ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه هم در خصوص حادثه برق‌گرفتگی پارک فردوسی در اطلاعیه‌ای آورده است: این سازمان به عنوان متولی اصلی مدیریت و نگهداری پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی عمومی و فضاهای سبز شهری همواره در تلاش بوده و هست تا در ایجاد فضاهای سالم و با نشاط شهری برای برخورداری شهروندان فهیم ارومیه، نقش و وظایف ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ولی وجود برخی موانع موجود در این زمینه که هر از گاهی در بروز حوادث ناگوار نقش تعیین کننده دارند، موضوعی است که شهروندان نسبت به آن آگاهی دارند ضمن اینکه بنا به اظهارات شهروندان ساکن در محل حادثه، دستکاری و تخریب سیستم روشنایی موجود در پارک از سوی معتادان، عامل اصلی بروز حادثه برق‌گرفتگی فرزند عزیزمان بوده و نه تنها خانواده معزا بلکه همه ما را عزادار ساخته است.

شناسایی هرگونه عوامل مخل در حوزه ارائه خدمات به شهروندان ارومیه‌ای

در ادامه این اطلاعیه اظهار شده است: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی واحدهای مرتبط این سازمان چه در بحث ایجاد فضاهای بانشاط شهری و چه در زمینه نگهداری بهینه آنها که با توجه به گستردگی جغرافیایی، از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی نیز برای نیل به اهداف سازمانی استفاده می‌شود کنترل و نظارت جدی بر فعالیت پیمانکاران نگهداری فضای سبز همواره در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار داشته و قطعاً همیاری و همراهی شهروندان در زمینه اطلاع‌رسانی از صدمات یا آسیب‌های وارده از سوی معتادان به زیرساخت‌های شهری در ارتقای کیفیت ارائه خدمات سازمان نقش بسیار اثرگذاری را ایفا می‌کند.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ آورده است: با احترام به حساسیت به‌جا و ارزشمند افکار عمومی جامعه، همچون گذشته برنامه‌ریزی جدی برای شناسایی هرگونه عوامل مخل در حوزه ارائه خدمات به شهروندان را در دستور کار خود قرار داده است تا با همراهی بسیار ارزشمند شهروندان و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، زمینه‌ها و بسترهای وقوع چنین حوادث ناگواری را از بین برده و محیطی شاداب و عاری از هرگونه عوامل حادثه‌ساز فراهم کند.