تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742114
شناسه : 3742114
تاریخ :
کاروان بهداشت و درمان آذربایجان غربی در مرز تمرچین مستقر می شود اقتصاد ایران: ارومیه- رییس اورژانس آذربایجان غربی گفت: کاروان بهداشت و درمان اربعین از ۲۴ مردادماه در مرز تمرچین مستقر می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرزین رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر از آمادگی کامل کمیته بهداشت و درمان اربعین استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز تمرچین خبر داد و گفت: کاروان بهداشت و درمان اربعین از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ لغایت ۶ شهریور ۱۴۰۳ در پایانه مرزی تمرچین مستقر و آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خواهند بود.

وی ادامه داد: بخش‌های بهداشت و درمان و اورژانس و غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین در سطح استان از آمادگی کامل برخوردار است.

رضازاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در استان از تمام ظرفیت‌های خود برای پوشش بهداشتی و درمانی این مراسم استفاده خواهد کرد افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه با بکارگیری همه ظرفیت خود اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری‌های مسری را انجام داده و در این خصوص پایگاه‌های مراقبت مرزی معاونت بهداشت در همه پایانه‌ها به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های حلقه اول و پشتیبان مراسم معنوی اربعین نیز توسط معاونت امور درمان دانشگاه تعیین و توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تجهیز و پشتیبانی می‌شوند. همچنین سازمان نظام پرستاری ارومیه و سلماس نیز در محل پایانه موکب درمانی خواهند داشت.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اظهار کرد: اورژانس آذربایجان غربی با ۳۰ دستگاه آمبولانس سبک، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد پوشش امدادی درمانی این مراسم را برعهده خواهد داشت.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات امدادی از کلیه مبادی ورودی استان از مرز بازرگان تا پایانه مرزی تمرچین پوشش داده خواهد شد ادامه داد: ۱۲۰ نفر کارشناس اورژانس به صورت مستقیم و ۳۰۰ کارشناس به صورت غیرمستقیم درگیر این مراسم خواهند بود.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین آذربایجان غربی با اشاره به همکاری سازمان‌های عضو کمیته بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با برپایی درمانگاه در محل پایانه مرزی تمرچین به ارائه خدمات درمانی به زائران خواهد پرداخت.

وی عنوان کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز همچون سال‌های گذشته آماده پوشش امدادی مراسم معنوی پیاده روی اربعین خواهد بود.

رضازاده تصریح کرد: معاونت‌های درمانی نیروهای مسلح استان نیز با اعلام آمادگی در خصوص پشتیبانی امدادی و درمانی از این مراسم، در صورت نیاز از ظرفیت بیمارستان صحرایی خود در پیرانشهر استفاده خواهند کرد.