تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742099
شناسه : 3742099
تاریخ :
موکب فرهنگ و هنر ویژه اربعین حسینی در شهرهای کردستان برپا می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: برای بهره‌مندی زائران اربعین حسینی از امکانات فرهنگی استان موکب فرهنگ و هنر در شهرهای استان کردستان به صورت ویژه برپا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی ظهر پنج شنبه در دومین جلسه شورای اداری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر کامیاران، ضمن تبریک و تهنیت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اظهار کرد: پیاده روی عظیم اربعین علاوه بر بار معنوی و مذهبی دارای برکات بسیار مهم و تأثیرگذار در عرصه‌های زیرساختی جاده‌ای و گردشگری و سرمایه گذاری ناشی از آرامش و امنیت این رویداد مذهبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از برکات و مزایای مراسم معنوی و مادی پیاده روی اربعین از مسیر استان کردستان مرز باشماق مریوان علاوه بر تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی و رونق گردشگری در امنیت سرمایه گذاری نیز مؤثر است.

وی افزود: به منظور بهره مندی پیاده روان اربعین حسینی (ع) در مسیرهای استان کردستان از امکانات فرهنگی و دریافت راهنمایی‌ها و برشورهای تبلیغی در هر شهر موکب فرهنگ و هنر برپا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: آموزش هنر رایگان فرصت مناسبی است برای آموزش افرادی که به امکانات آموزشی در عرصه هنرهای مختلف دسترسی ندارند.

وی بیان کرد: رؤسای شهرستان‌های تابعه لازم است طرح آموزش هنر رایگان را به همه اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرآموزان نوجوان هنری اطلاع رسانی نمایند.

مدیرکل فرهنگ کردستان بر فعالیت مضاعف به صورت شبانه روزی تاکید و اذعان کرد: قدردانی و سرکشی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی که هم اندازه جشنواره‌ها و همایش‌ها تأثیرگذار در افزایش سرمایه فرهنگی است در برنامه کاری رؤسای ادارات قرار گیرد.

دریایی در بخشی دیگر از توصیه‌ها و نحوه برنامه ریزی و برگزاری جشنواره و همایش‌ها گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری حول محول یکی از مفاخر و مشاهیر هر شهرستان برگزار شود و با اصحاب فرهنگ و هنر در قالب طرح شهید آوینی نشست‌های مشورتی برگزاری کنید، در اولویت برنامه کاری تکریم ارباب رجوع علی الخصوص اصحاب فرهنگ و هنر را مد نظر قرار دهید.