تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3742085
شناسه : 3742085
تاریخ :
بایدن: ترامپ شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور کنونی آمریکا گفته مطمئن نیست در صورت پیروزی کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته «اصلا اطمینان ندارد» که در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود.

بایدن در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌س گفت: «او به آنچه که می‌گوید اعتقاد دارد. ما حرف‌های او را جدی نمی‌گیریم. این همه حرف که می‌زند و می‌گوید که اگر شکست بخورد حمام خون راه خواهد افتاد و انتخابات از او دزدیده شده است.»

ترامپ در ماه مارس در یک کمپین انتخاباتی در ایالت اوهایو گفته بود چنانچه او در انتخابات شکست بخورد حمام خون راه خواهد افتاد. ستاد انتخاباتی او مدعی شد که منظور ترامپ تبعات اقتصادی شکست او بوده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن گفته بود که اظهارات ترامپ به معنی آن است که او به دنبال راه انداختن یک 6 ژانویه دیگر است.

ترامپ پیش از این در پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست در انتخابات نتیجه آن را می‌پذیرد گفته بود: «اگر انتخابات منصفانه و قانونی برگزار شود بله.»

بایدن درباره این اظهارات ترامپ خاطرنشان کرد: منظور او از انتخابات عادلانه، قانونی و منصفانه، انتخاباتی است که خودش در آن برنده شود و در غیر این صورت مانند کاری که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات 2020 انجام داد، به دروغ ادعای تقلب یا هر ادعای مسخره دیگری را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/