تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742070
شناسه : 3742070
تاریخ :
خبرنگاران چشمان بینای مسئولان برای مطالبه خواسته‌های مردم هستند اقتصاد ایران: شهرکرد_نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید چشم‌های بینای ما به عنوان خادمان ملت برای مطالبه خواسته‌های مردم باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه امروز پنجشنبه در آئین بزرگداشت مقام خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران دیدبانان پیشرفت هستند، اظهار کرد: خبرنگاران، جامعه را به خدمت وامی‌دارند، یک خبرنگار مادامی که به سنت‌های الهی باورمند است می‌داند که هر کلامی در دنیا بیان شود در آخرت بازخواست خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاری که قلمش برای خوشایند دیگران بر کاغذ آورده شود در یک بستر سخت و دشوار باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: من در دوران خدمت خود در مجلس شورای اسلامی حتی یک بار از خبرنگاری شکایت نکردم و این رویه در آینده نیز ادامه خواهد داشت چراکه خبرنگاران باید چشم‌های بینای ما به عنوان خادمان ملت برای مطالبه خواسته‌های مردم باشند.

راستینه با تاکید بر اینکه پیشرفت فرهنگ کشور در گرو رشد فرهنگ جامعه است، عنوان کرد: برای تحقق این مهم باید تمامی افراد جامعه خود را مسئول بدانند همچنین خبرنگاران در ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصلاحات بسیاری در بودجه سال جاری انجام شده برای مثال در سال ۱۳۹۹ سهم فرهنگ از بودجه عمومی ۰.۴ درصد بوده است و امروز سهم فرهنگ در بودجه عمومی سال ۱۴۰۳ به ۳.۵ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: اوج پیشرفت اقتصادی را در غرب می‌بینیم اما جای خالی فرهنگ در این کشورها مشهود است، از همین رو حفظ فرهنگ ایران در دل جامعه جهانی دشوار است.

راستینه سهم فرهنگ در کشور را از بودجه عمومی کم دانست و عنوان داشت: سهم فرهنگ در آمریکا ۱۱ درصد و در کشورهای اروپایی ۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با ایران اختلاف بالایی دارد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر یادآور شد: صدا و سیمای کشور تولید محتوا ندارد چون بودجه کافی ندارد و متأسفانه شاهد پخش تولیداتی از دهه‌های ۵۰ در این رسانه هستیم.

وی افزود: با افتخار در مقابل آن‌هایی که به حق از بنده نقد کردند تعظیم می‌کنم.