تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742062
شناسه : 3742062
تاریخ :
خوابگاه‌های دانشجویی بستری برای رونق ورزش در میان دانشجویان است اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: خوابگاه تنها محلی برای استراحت نیست بلکه یک سرای دانشجویی است تا دانشجویان از فضاهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی بهره‌مند شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی_ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و بازدید از سالن‌های مسابقات اظهار کرد: المپیاد ورزش قهرمانی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که امسال شانزدهمین دوره آن به میزبانی دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان در حال برگزاری است و هدف اصلی ما از برگزاری این المپیادها افزایش تحرک و نشاط اجتماعی و کشف استعدادهای برتر ورزشی برای مسابقات قهرمانی و جهانی است.

وی با بیان اینکه اهتمام به ورزش در کشور نباید منحصر به چند برنامه تلویزیونی و یا چند رخداد ورزشی باشد، اظهار داشت: برای اینکه ورزش در کشور در جایگاه رفیع و منیع خود قرار گیرد، باید نهادهای مرتبط زیرساخت‌های لازم را فراهم سازند و اقدامات به صورت علمی و سنجیده صورت گیرد و انجام فعالیت‌های شعار گونه و فله‌ای و غیرعلمی، جز هدر رفت منابع، حاصلی نخواهد داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان به مقایسه سرانه ورزشی ایران در میان دیگر کشورها اشاره کرد و بیان داشت: سرانه فضاهای ورزشی در کشور ما کمتر از ۱ مترمربع است و همین میزان هم ممکن است در چند رشته خلاصه شده باشد و دیگر رشته‌ها زیاد مورد توجه قرار نگرفته و به چند سانت برسند، این در حالیست سرانه کشورهای پیشرفته که در این زمینه رشد داشته‌اند، مانند ژاپن به حدود ۸ متر و کشورهای اروپایی تا ۱۷ متر می‌رسد و متأسفانه ما در بحث سرانه ورزشی با استانداردهای حرفه‌ای فاصله زیاد داریم و بنابراین باید تلاش کنیم به این استانداردها نزدیک شویم.

داداش پور عملکرد سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم را در حوزه ورزش مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: ما در این سه سال به ورزش به صورت اصولی و علمی پرداختیم و علاوه بر گسترش مسابقات ورزشی در قالب جشنواره و المپیاد، به افزایش سالن‌ها و وسایل روز ورزشی هم عنایت ویژه داشتیم و هیچ دانشگاهی در کشور نیست که در مدت سه سال گذشته تغییراتی در فضا، امکانات و رویکرد ورزشی نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان هر دو سال در استان‌های مختلف برگزار می‌شود تا علاوه بر شناخت دانشجویان از ظرفیت‌های مختلف استان‌ها، دانشگاه برگزار کننده نیز بتواند از امتیاز برگزاری به نفع دانشگاه و تقویت زیرساخت‌های ورزشی اهتمام بیشتری مبذول نماید و به مرور شاهد توانمندی تمامی مراکز آموزش عالی کشور در برپایی رخدادهای ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و حتی فرا ملی و بین‌المللی باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص آینده دانشجویان شرکت کننده در این المپیادها اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که قهرمان ملی می‌شوند علاوه بر اینکه خود را به منصه ظهور رسانده‌اند با پیوندی که میان فدراسیون تخصصی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی وجود دارد می‌توانند از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و بتوانند در رقابت‌های ملی و جهانی ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در سازمان امور دانشجویان فعالیت‌های خود را در چهار سطح دنبال کرده‌ایم؛ اظهار کرد: احیا ورزش دانشگاهی اولین وظیفه ما بود در گام دوم به هویت بخشی ورزش دانشگاهی پرداختیم به طوری که ورزش دانشگاهی در عرصه ورزش کشور به رسمیت شناخته شود.

داداشپور ادامه داد: گام سومی که ما آغاز کرده‌ایم و امیدوار هستیم ادامه یابد، ارتقا ورزش دانشگاهی کشور به جایگاه حرفه‌ای است، به طوری که هر فعالیت ورزشی که در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد یک پیوست حرفه‌ای نیز داشته باشد تا دانشگاه بتواند علاوه بر اینکه یک نهاد علمی است یک نهاد اجتماعی نیز باشد.

وی از خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان بستری برای رونق ورزش در میان دانشجویان نام برد و افزود: خوابگاه تنها محلی برای استراحت نیست بلکه یک سرای دانشجویی است که باید امکانات آن فراهم شود تا دانشجویان از فضاهای اجتماعی_ فرهنگی_ ورزشی و رفاهی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان تبدیل خوابگاه به سرای دانشجویی و ایجاد فضا برای ورزش دانشجویان دختر در خوابگاه است.