تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3742029
شناسه : 3742029
تاریخ :
استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور اقتصاد ایران: بوشهر- با نزدیک شدن به اربعین حسینی و برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین، استان بوشهر همانند سایر نقاط کشور آماده مشارکت در این همایش و خدمات رسانی با زائران حسینی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همایش باشکوه پیاده روی اربعین بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است که با حضور میلیون‌ها عاشق و دلداده حسینی و به منظور تجمع در سالگرد چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای حضرت پس از واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان جهان است و علاوه بر شیعیان، مسلمانان سنی، پیروان ادیان دیگر از جمله مسیحی، ایزدی و دیگر آئین‌ها هم در آن حضور می‌یابند.

هزاران نفر با نزدیک شدن به زمان آغاز این پیاده روی از شهرهای مختلف به راه می‌افتند تا مانند جویبارهای روان خود را به این دریای بی کران برسانند و در این همایش عظیم جهانی حضور یابند.

استان بوشهر نیز علاوه بر آنکه هر ساله هزاران نفر برای شرکت در این پیاده روی اعزام می‌شوند در مسیر کاروان‌های اعزامی از سایر استان‌ها نیز قرار دارد و زائران حسینی در مسیر خود از این استان گذر می‌کنند.

فراهم کردن امکانات لازم برای زائران اعزامی از استان بوشهر و پذیرایی از زائرانی که از این استان عبور می‌کنند و همچنین ارائه خدمات در داخل و خارج کشور با برپایی موکب‌های مختلف توسط دستگاه‌ها و نهادهای متولی و گروه‌های مختلف انجام می‌شود تا بهترین خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان این همایش جهانی انجام شود.

امسال نیز از ماه‌ها قبل این آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها انجام شده است و همه دست به دست هم داده‌اند تا خدمات شایسته ای به زائران حسینی ارائه شوند.

استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

به ثبت ۱۷۶ موکب استان بوشهر

دبیر ستاد اربعین استان بوشهر در این باره با بیان اینکه اربعین حسینی همایش عظیم اقتدار شیعه و مظهر همبستگی و وحدت امت اسلامی و زمینه‌ساز تمدن مهدوی است، اظهار داشت: ستاد اربعین استان بوشهر با تمرکز بر خدمات، اسکان، اطعام، تأمین ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائرین و امنیت، اطلاع‌رسانی، تبلیغ تشکیل شده است و اقدامات لازم توسط ۱۲ کمیته این ستاد انجام می‌شود.

ابراهیم عرب‌زاده با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی استان بوشهر ۱۰۱ موکب مستقر شده است، افزود: در کشور عراق برای ارائه خدمات اسکان، تغذیه و دیگر حوزه‌ها به زائرین اربعین حسینی ۷۵ موکب استان بوشهر مستقر شده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۷۶ موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی گفت: این موکب‌ها در مسیرهای داخلی استان بوشهر، مرز شلمچه، نجف، مسیر نجف به کربلا و در کربلا از پنجم ماه صفر فعالیت می‌کنند و تا ۲۵ صفر در مناطق یاد شده حضور دارند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

ثبت‌نام ۳۸ هزار نفر زائرین استان بوشهر

عرب‌زاده از ثبت‌نام ۳۸ هزار نفر زائرین استان بوشهر در سامانه سماح خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در حوزه تعداد ثبت‌نام رتبه ۱۱ کشور قرار دارد ولی از لحاظ تناسب جمعیتی در رتبه دوم قرار دارد.

دبیر ستاد اربعین استان بوشهر اضافه کرد: ۴۳ درصد زائرین استان بوشهر با ناوگان مسافری و مابقی با خودرو شخصی به مرز شلمچه برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین سفر می‌کنند.

استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

۳۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) به مرز شلمچه خبر داد و افزود: بیش از ۳۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به ایمنی جاده‌های استان و فعال شدن گشت‌های راهداری و نظارتی و ارتقا ایمنی سفر یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام، جابجایی زائرین اربعین به گونه‌ای مدیریت می‌شود که برای تردد مسافران به سایر مقاصد درون و برون استانی نیز خللی ایجاد نشود.

استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

اعزام ۱۶۰ پزشک و پرستار از استان بوشهر به مراسم اربعین

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی یکی از افتخارات حوزه درمانی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است افزود: تیم‌های درمانی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اوایل ماه صفر اعزام می‌شوند.

سید حسین موسوی افزود: به منظور خدمات‌رسانی به زائرین مراسم اربعین حسینی، ۱۶۰ پزشک و پرستار استان اعزام می‌شوند هفت موکب درمانی برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

موسوی ادامه داد: در این راستا ۸ تیم عملیات اورژانسی با ۸ آمبولانس و موتورلانس از استان بوشهر برای خدمات‌رسانی درمانی به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

وی گفت: تیم‌های درمانی و پرستاری استان بوشهر تا پایان ماه صفر در مرز شلمچه به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

خدمات‌رسانی به زائران حسینی

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین بوشهر با اشاره به اینکه کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر با بیان اینکه مردم متدین و انقلابی استان بوشهر در ارائه خدمات به زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی نقش مهمی دارند، اظهار داشت: تاکنون پرونده ۱۸۵ موکب استان بوشهر در سامانه درخواست مجوز موکب‌داری ثبت شده است.

عبدالرضا مطاف با بیان اینکه اخذ مجوز برای راه‌اندازی موکب در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در حوزه تغذیه و اسکان ضروری است، گفت: متقاضیان راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌ها که پروانه آن‌ها منقضی شده، باید نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه موکب‌داری اقدام کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: با توجه به متقاضیان، امکان افزایش موکب استان بوشهر ویژه خدمات‌رسانی اربعین حسینی تا ۲۰۰ موکب وجود دارد.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت ۱۸۵ موکب استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: این موکب‌ها در مسیرهای داخلی و برون مرزی در کشور عراق مستقر می‌شوند.

مطاف ادامه داد: در مسیرهای داخلی از جنوب استان بوشهر در عسلویه تا شمال این استان در دیلم مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به زائرین اربعین حسینی که در مسیر استان بوشهر عبور می‌کنند خدمات تغذیه‌ای و اسکان ارائه می‌کنند.

استان بوشهر آماده اربعین است/ میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

میزبانی از زائران ۵ استان و ۲ کشور

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ موکب این استان برون مرزی هستند اضافه کرد: اقدامات تدارکاتی و پشتیبانی ۸۰ موکب برای اعزام به محل‌های مورد نظر در عراق آغاز شده و در حال انتقال تجهیزات هستند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به اینکه هفت موکب در مرز شلمچه مستقر می‌شوند خاطرنشان کرد: موکب‌های تغذیه و اسکان استان بوشهر در شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی بر عهده دارند.

مطاف بیان کرد: موکب‌های استان بوشهر اربعین سال گذشته در شبانه‌روز به ۱۰۰ هزار نفر خدمات ارائه کردند و این موکب ها علاوه بر اسکان، پذیرایی در پنج وعده شامل صبحانه، میان وعده صبح، نهار، میان وعده عصر و شام برعهده دارند.

وی بیان کرد: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر میزبان زائرین پنج استان و ۲ کشور پاکستان و افغانستان است و در موکب‌های داخلی و برون مرزی خدمات‌رسانی می‌کنند.