تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3742015
شناسه : 3742015
تاریخ :
فتوای جدید شیادان طب اسلامی : رئیس نظام پزشکی نجس است!! اقتصاد ایران: عباس تبریزیان (مداخله گر غیرمجاز در امور درمانی)، محمد رییس زاده ( فوق تخصص جراحی عروق، دانشیار دانشگاه و رییس کل سازمان نظام پزشکی) را به دلیل مبارزه با طب جعلی اسلامی، ناصبی و نجس خوانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیشتر دکتر محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفته بود بزرگان دین و حوزه علمیه این نگاه به طب را قبول ندارند که سلامت مردم تهدید شود. نمی‌گذاریم میراث هزاران ساله‌ی علم طب که خون‌ها برایش ریخته و خون جگرها برایش خورده شده با شارلاتانیسم و آن هم به اسم دین نابود شود. نباید گذاشت از طب مبتنی بر شواهد و ماندگار ایرانی با این نگاه‌های اشتباه دور شویم.

حالا کانال تلگرامی عباس تبریزیان که پدر خود خوانده ی جریان طب اسلامی است محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران را متهم به ناصبی بودن و نجس بودن نموده و با عنوان کردن "اگر صدای اعتراض شنیده نشود باید در مسلمان بودن مردم شک کرد" مردم را دعوت به اعتراض علیه رئیس سازمان نظام پزشکی کرده است.


عجیب تر اینجاست که جریان مرتجع طب مدعی اسلامی بودن که با نام تبریزیان گره خورده است این بار به سراغ تخریب "سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران" با عنوان سازمانی پیش پا افتاده آمده است.

بی شک به کار بردن عنوان ناصبی برای رئیس سازمان نظام پزشکی ایران که یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین سازمان های غیر دولتی ایران است آن هم برای عمل به وظیفه ی علمی یک پزشک استاد دانشگاه،بدون آگاهی نبوده و نیست.

طب اسلامی نه طبی و نه اسلامی است و تنها عنوانی شیادانه برای فریب مردم است.همانطور که مرحوم فاطمی نیا گفت : من سه چهار سال پیش رفتم صدا و سیما و گفتم شما را قسم می‌دهم که نگویید طب اسلامی! بلکه بگویید طب سنتی. این که گفته اند امام رضا (ع) برای مامون نامه طبی نوشته اند این غلط است. امام رضا (ع) هرگز برای مامون رساله ای طبی ننوشته اند. رساله ذهبیه از اساس دروغ است.

دکتر محمد میرخانی در واکنش به این قضیه نوشت : در شریعت اسلام خوک نجس است و گوشتش نیز حرام است و با برچسب حلال یا شستن و یا ذبح اسلامی هم حلال نمی شود.
پسوند اسلامی نیز تنها یک اسم و کلمه است که به قصد تدلیس و نیرنگ به دنبال طب اسلامی آمده است. طب اسلامی هم نه طب است و نه اسلامی است و با چسباندن برچسب اسلامی، اسلامی نمی شود.

این تقابل زمانی اتفاق می افتد که مردم با شنیدن موج مهاجرت نخبه های پزشکی آه از نهادشان بر می آید و مشخص نیست مسوولین قرار است چه زمانی و چگونه با این شیادان برخورد کند.