تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3742007
شناسه : 3742007
تاریخ :
خودروهای هیبریدی سکوی پرش هوندا اقتصاد ایران: عصر خودرو- هوندا جهش سود ۲۳ درصدی سه ماهه اول را با کمک فروش خودروهای هیبریدی تجربه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، هوندا موتور ژاپن از افزایش 23 درصدی سود سه ماهه اول خود خبر داد زیرا این خودروساز از ین ضعیف‌تر، قیمت بالاتر و فروش رو به رشد خودروهای هیبریدی در ایالات‌متحده و بازار داخلی آن سود می‌برد.

دومین خودروساز بزرگ ژاپن گفت سود عملیاتی سه ماهه در دوره آوریل تا ژوئن در مجموع به 484.7 میلیارد ین (3.3 میلیارد دلار) رسیده است، در حالی که در نظرسنجی، میانگین تخمین 472.4 میلیارد ین برآورد شده است.

این شرکت پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود را 1.42 تریلیون ین حفظ کرد، در حالی که چشم‌انداز فروش خود را برای چین 220 هزار دستگاه برای آن دوره کاهش داد.

هوندا هفته گذشته اعلام کرد که فروش جهانی خودرو در 6 ماهه اول سال، دو درصد به 1.9 میلیون رسیده است که عمدتاً به دلیل افزایش 9 درصدی فروش در بازار برتر ایالات‌متحده است. در مقابل، در چین با بادهای مخالف شدید روبرو شد و فروش آن با 23 درصد کاهش به 416 هزار دستگاه رسید.

طبق گزارش رویترز،هوندا در اوایل ماه جولای اعلام کرد که یک کارخانه در چین را تعطیل می‌کند و تولید خودرو در کارخانه دیگری را در میان رقابت شدید برندهای جدیدتر خودروی چینی متوقف خواهد کرد.