تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3741981
شناسه : 3741981
تاریخ :
ابرخودروی NILU؛ شاهکار طراح سابق کونیگزگ و بوگاتی با ظاهری منحصربه‌فرد و موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری ۱۲ سیلندر اقتصاد ایران: شرکت Nilu27 از ابرخودرو Nilu رونمایی کرد که هیچ نشانه‌ای از خودروهای هیبریدی یا برقی در آن یافت نمی‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

یک خودروساز جدید با نام Nilu27 وارد دنیای خودروهای لوکس شده است. این برند توسط ساشا سلیپانو، طراح سابق کونیگزگ و بوگاتی تاسیس شده و به‌تازگی اولین خودرو خود را با نام Nilu رونمایی کرده است.

به نقل از Motor1، برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن که از فناوری‌های پیشرفته مانند توربوشارژر یا سیستم‌های هیبریدی استفاده می‌کنند، نیلو از یک موتور V12 تنفس طبیعی همراه با گیربکس دستی استفاده می‌کند. حتی درهای این خودرو به سبک گالوینگ باز می‌شوند.

زیر پوسته جذاب نیلو یک شاسی مونوکوک کربنی سفارشی قرار دارد که با زیرفریم‌های آلومینیومی تقویت شده است. موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری این خودرو توسط شرکت نیوزلندی Hartley Engines طراحی شده و به گفته Nilu27، دور موتور آن مانند یک موتور الکتریکی بالا می‌رود.

ابر خودرو Nilo از نمای جلو و پشت
Nilu27
نمای پشتی ابر خودرو Nilo
نمای جلو ابر خودرو Nilo
ابر خودرو Nilo از نمای بالا

برخلاف بسیاری از موتورهای وی شکل (خورجینی) که ورودی هوای موتور مابین طراحی V شکل موتور قرار دارد و خروجی های اگزوز در اطراف قرار می‌گیرند، در این موتور V12 این قضیه برعکس طراحی شده است.

ورودی‌های هوا و دریچه‌های گاز در اطراف موتور و مانیفولد اگزوز در وسط V قرار دارد. به این نوع چیدمان اصطلاحاً Hot V گفته می‌شود.

سیستم اگزوز Inconel با طراحی ۱۲ در ۱ با روش چاپ سه‌بعدی ساخته شده تا شکل پیچیده‌ی آن را حفظ کند. این سیستم به یک خروجی سه‌گانه ختم می‌شود که از شاتل فضایی الهام گرفته شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از قدرت این خودرو منتشر نشده اما Nilu27 اعلام کرده که موتور ۱۲ سیلندر آن بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

تنها گیربکس موجود برای ابر خودرو نیلو یک گیربکس دستی هفت سرعته با ساختار گیت‌دار از شرکت CIMA است. دسته دنده‌ از یک پایه‌ی بلند استفاده می‌کند و مانند لامبورگینی کانتاش دارای یک مکانیزم قفل‌کننده است تا از قرار گرفتن تصادفی خودرو در دنده عقب جلوگیری شود.

نمای جلو ابر خودرو Nilo
نمای جلو ابر خودرو Nilo
نمای داخلی ابر خودرو Nilo
پیشرانه ابر خودرو Nilo
نمای داخلی ابر خودرو Nilo
نمای داخلی ابر خودرو Nilo
نمای داخلی ابر خودرو Nilo
نمای داخلی ابر خودرو Nilo
ابر خودرو Nilo
نمای پشتی ابر خودرو Nilo
نمای جانبی ابر خودرو Nilo
نمای پشتی ابر خودرو Nilo
نمای جانبی ابر خودرو Nilo
نمای جلو ابر خودرو Nilo

در کابین نیلو دکمه‌های کمی وجود دارد و تجربه‌ای واقعاً آنالوگ را فراهم می‌کند. روی فرمانِ کاملا گرد این خودرو هیچ دکمه‌ و حالت‌ رانندگی وجود ندارد. تنها صفحه‌نمایش موجود در نیلو در آینه عقب تعبیه شده است تا دید عقب بهتر شود. صندلی‌ها ثابت هستند و مواردی مانند جعبه پدال، تکیه‌گاه سر و آینه‌های جانبی به‌صورت دستی با استفاده از اهرم‌ها و سوئیچ‌های ماشینکاری شده تنظیم می‌شوند.

سیستم تعلیق نیلو از نوع دو جناغی با فشار هیدرولیکی است. این سیستم توسط مجموعه رینگ‌های مجهز به قفل مرکزی با سایز ۲۰ و ۲۱ با زمین در ارتباط است که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ 2R احاطه شده‌اند. وظیفه‌ی کاهش سرعت این هیولا نیز با ترمز‌های کربن‌سرامیکی برمبو است.

مقالات مرتبط
  • کونیگزگ می‌گوید ابرخودرو Jesko می‌تواند به سرعت حیرت‌انگیز ۵۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد
  • ابرخودرو SSC تواترا؛ احتمالا به رکورد 500 کیلومتربرساعت رسیده است

نیلو اعلام کرده است که ۱۵ دستگاه از نسخه‌ی Launch این هایپرکار تولید خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو مجوز تردد در خیابان را دارد یا خیر. این شرکت در اطلاعیه‌ای از برنامه‌ی خود برای تولید ۵۴ دستگاه مناسب برای تردد در خیابان صحبت کرده است. ظاهراً ۱۵ نسخه‌ی اول تنها در پیست قابل استفاده هستند.

نیلو در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) در جریان هفته‌ی خودرو Monterey در پبل‌بیچ برای اولین‌بار به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد. اولین سری از نمونه‌های اولیه و خودروهای مشتریان در ایروین کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد و سپس به‌جایی خارج از ایالات متحده منتقل خواهد شد.