تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741973
شناسه : 3741973
تاریخ :
نگهداری راه های مازندران نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل راهداری مازندران گفت: برای نگهداری راه های استان سالانه به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که سه درصد از راه‌های کشور در استان مازندران قرار دارد، میزان تردد را ۸ درصد و سه برابر ظرفیت راه‌های استان ذکر کرد و گفت: نظارت بر ۲۱۹ شرکت مسافری و ۱۴۹ شرکت باربری را از جمله اقدامات است و همه راه‌های استان دارای بار ترافیکی بالایی است.

وی تردد حاده‌های شریانی را ۸ درصد ذکر کرد و گفت میزان تردد ۳ برابر ظرفیت راه‌های استان است و این مسئله وضعیت نگهداری راه‌ها را حساس و دوچندان کرده است.

وی تراکم راه روستایی در کشور را ۲۶ درصد و در مازندران تراکم جمعیت روستایی در استان ۴۲ درصد ذکر کرد و گفت: این مسئله بار ترافیک روستاها را به ویژه در پایان هفته افزایش داده است.

وی ریزش، رانش، داشتن نقاط پرتگاهی و سیلاب را از جمله مسائل و سختی‌های کار در حوزه راهداری ذکر کرد و گفت: از نظر آب و هوایی سال گذشته شاهد ۹۱ روز بارش مستمر در راه‌های استان بودیم و در مجموع همکاران ما حدود چهار ماه در آماده باش آب و هوایی بوده‌اند.

مدیر کل راهداری استان مازندران ذکر کرد: در مجموع همکاران راهداری در طول سال در حالت آماده باش برای خدمات رسانی قرار دارند از این رو تجهیز و نوسازی ماشین آلات جمله دغدغه‌هاست و هزینه‌ها به دلیل تورم رو به افزایش است و اعتباراتی که در حوزه راه تخصیص داده می‌شود نسبت به هزینه‌ها ناچیز و کم است.

جهانیان با بیان اینکه سه تا ۵ درصد هزینه ساخت برای نگهداری راه‌ها هزینه می‌شود، گفت: ارزش راه‌های استان ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه نیاز است اما بودجه تخصیصی امسال ۲۳۷ میلیارد تومان از منابع استانی و هزار میلیارد تومان نیز از منابع ملی داده شده است که نسبت به آنچه که نیاز داریم بسیار کم است و با این اعتبارات حداقلی مجبوریم که کارهای اداره را اولویت بندی کنیم.

مدیر کل راهداری مازندران یاز استان برای نگهداری راه‌ها را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و و گفت: این در حالی است که ساخت راه‌های روستایی نیز بر عهده ما قرار دارد.

وی با بیان کمربندی بابل از جمله طرح‌هایی است که هنوز تحویل داده نشده است با این حال راهداری نسبت به انجام کارهای حداقلی اقدام می‌کند.