تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741964
شناسه : 3741964
تاریخ :
آمادگی نیروی انتظامی کردستان برای خدمت به زائران اربعین در باشماق اقتصاد ایران: سنندج_ فرمانده انتظامی کردستان از آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی استان برای ایجاد نظم و امنیت و تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین حسینی در مرز باشماق خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی صبح پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: براساس نرخ جمعیت از نظر وقوع جرم جزو استان‌های آخر کشور هستیم و انواع جرایم در این استان جایگاهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سرقت در استان ثمره مقیدبودن مردم استان به ارزش‌های دینی و اسلامی است و اصحاب رسانه استان با آگاه‌سازی در این راستا فعالیت اثربخشی داشته‌اند.

سردار آزادی تصریح کرد: طی سال‌جاری در استان کردستان شاهد کاهش هفت درصدی وقوع سرقت نسبت به سال قبل در استان هستیم.

وی تصادفات را نخستین دغدغه نیروی انتظامی استان دانست و گفت: این موضوع تخلف است که با ۳۷ درصد اولین واقعه استان است.

وی افزود: سرقت ۱۹ درصد جرایم کردستان را به خود اختصاص داده است و ۹ درصدجرائم استان را نزاع و درگیری تشکیل می‌دهد، ۶ درصد جرایم استان جرایم سایبری و ۴ درصد جرایم استان نیز مربوط به مفاسد اجتماعی است.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: ۲۶۱ میلیارد تومان ارزش کالای مکشوفه در استان بوده است.

سردار آزادی همچنین به حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان پرداخت و گفت: در سطح استان بیش از ۵۰۰ نفر خرده فروش دستگیر و ۹۰۰ معتاد به مراکز جمع‌آوری و نگهداری معتادان ارجاع شده است.

وی به وضعیت خودکشی در کردستان پرداخت و اذعان کرد: این موضوع در استان طی سال جاری تاکنون هفت درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام اربعین حسینی عنوان کرد: کردستان برای سومین سال میزبان زائران است و در بحث تمهیدات امنیتی، ترافیکی و انتظامی جلساتی برگزار شده است.

فرمانده انتظامی کردستان عنوان کرد: ایجاد نظم و امنیت و تسهیل در عبور و مرور از فعالیت‌های ستاد اربعین استان است.

آزادی افزود: موکب انتظامی کردستان با برپایی غرفه‌های فرهنگی در مرز باشماق مستقر و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.