تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741945
شناسه : 3741945
تاریخ :
دو طلای روز نخست تکواندو در دستان آسیایی ها اقتصاد ایران: در پایان روز نخست از رقابت های تکواندو در بازیهای المپیک دو تکواندوکار از تایلند و کره جنوبی موفق به کسب مدال طلا شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه ۱۷ مردادماه سی و سومین دوره رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری مسابقات اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم زنان برگزار شد که از میان هشت مدال توزیع شده، آسیایی‌ها بیشترین سهم را داشتند. دو طلا، یک نقره و یک برنز سهم تکواندوکاران قاره کهن بود. اروپایی‌ها نیز موفق به کسب یک نقره و دو برنز شدند و یک برنز هم سهم تکواندوکاران قاره سیاه بود.

در وزن ۴۹- کیلوگرم که مبینا نعمت زاده نماینده شایسته کشورمان به همراه «لنا استویکوویچ» از صربستان موفق به کسب مدال برنز شد، «پانیپاک» از تایلند با برتری مقابل «گینگ گو» از چین دومین طلای متوالی خود در بازی‌های المپیک را کسب کند. وی در ۲۰۱۶ هم برنز گرفته بود.«مروه دنسیل» ترکیه‌ای با طلای ۲۰۲۳ جهان شاخص ترین تکواندوکاری در این وزن بود که به مدال نرسید.

در وزن ۵۸- کیلوگرم «پارک تائه جون» کره‌ای یک سرو گردن بالاتر از بود و موفق شد در مبارزه نهایی «گاشیم ماگمدوف» ستاره نو ظهور آذربایجانی‌ها را شکست داده و به نشان طلا دست یافت. این کره‌ای ۲۰ ساله که طلای ۲۰۲۳ جهان را نیز در کارنامه دارد در ۳۶ مبارزه قبلی خود تنها سه بار باخته و جالب اینکه قهرمان المپیک دو ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در مبارزه نهایی به مهدی جاج موسایی در دو راند متوالی باخته بود. در این وزن «خلیل جندابی» تکواندوکار شاخص تونسی‌ها به همراه «کایرن راویت» فرانسوی برنز گرفتند. در این وزن «ویتو دلاکوئلا» قهرمان دوره المپیک و دارنده دو طلای جهان از ایتالیا و «آدرین وینسته» اسپانیایی با طلای ۲۰۲۳ جهان توفیقی در کسب مدال نداشتند.

این مسابقات امروز با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود که ناهید کیانی نماینده کشورمان در مبارزه نخست به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان می‌رود.