تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741942
شناسه : 3741942
تاریخ :
بازی با کرواسی در کشور ثالث انجام شود/ تیم ملی را تنها نگذاریم اقتصاد ایران: مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید برای برگزاری دیدار تیم ملی برابر کرواسی در کشور ثالث اقدام کند و همچنین بر حمایت از تیم ملی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال سپری شده است و در این مدت برخی تیم‌ها مانند گیتی پسند و مس سونگون همچون فصل گذشته عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشتند. کراپ الوند تا اینجای کار در نقش یک تیم مدعی ظاهر شده و تیم پالایش نفت اصفهان نتوانسته است حتی یک امتیاز کسب کند.

محمد خوراکچی، کارشناس فوتسال و سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال ایرالکو اراک، در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی این چهار هفته و عملکرد تیم‌ها در این فصل از مسابقات پرداخت و معتقد است: چهار هفته غیر قابل پیش بینی را شاهد بودیم و به نظرم تیم‌های گیتی پسند، مس سونگون، کراپ الوند و پالایش نفت بندرعباس تیم‌هایی بودند که توانستند توقعات را برآورده سازند. معتقدم تیم گهرزمین سیرجان هم در ادامه بازی‌ها می‌تواند به جمع این ۴ تیم بپیوندد و تا پایان فصل شاید رقابت این پنج تیم برای کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: تیم‌های مدعی باید شرایطی را برای خود فراهم کنند و این مساله را به طور کامل متوجه شوند که اولین اشتباه آخرین اشتباه است و با هر امتیازی که هر تیم از دست بدهد ممکن است چند رتبه در جدول جا به جا شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال در ادامه به شرایط هر کدام از تیم‌ها در این فصل پرداخت.

بازی با کرواسی در کشور ثالث انجام شود/ تیم ملی را تنها نگذاریم

سن ایچ ساوه و شهرداری ساوه

سن ایچ ساوه با نتایجی که به دست آورده نتوانسته است آنطور که باید و شاید از اسم این تیم دفاع کند.

شهرداری ساوه با توجه به اینکه تغییر و تحولات زیادی در کادر فنی و بازیکنان داشت توانست ۷ امتیاز کسب کند که نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

فولاد هرمزگان

تیم فولاد هرمزگان برخلاف امتیازاتی که کسب کرده است بازی‌های خوب و باکیفیتی انجام داد و اگر از حق نگذریم در بازی با گیتی پسند عملکرد خیلی خوبی به نمایش گذاشت و نسبت به کیفیتی که دارند نتوانسته اند نتیجه مورد نظر خود را کسب کنند.

فولاد زرند

تیم فولاد زرند هم اگر بدشانسی نمی‌آورد و در ضربات آخر دقت بیشتری می‌کرد می‌توانست نتایج بهتری کسب کند و این مساله باید در این تیم ریشه یابی شود که چرا با وجود داشتن چنین موقعیت‌هایی، گل‌های کمی به ثمر رسانده اند.

پالایش نفت اصفهان

تیم پالایش نفت اصفهان ضعیف‌ترین تیم امسال لقب گرفته است. البته با توجه به شکل صعود این تیم به لیگ برتر، توقعات فوتسالی‌ها از این تیم بیشتر بود. لیگ برتر بسیار بی رحم است و اگر به همین شکل ادامه دهد و به باختن عادت کنند موجب می‌شود بازی‌های زیادی را پشت سر هم ببازند و به یک باره متوجه وخامت اوضاع شوند و ببینند که به سقوط نزدیک شده اند. این تیم نیاز به کار بیشتر دارد تا از این بحران خارج شود.

تیم‌هایی مانند پالایش نفت اصفهان که از امکانات خوبی برخوردار هستند و تفکرات حرفه ای دارند باید تعدادشان در لیگ برتر بیشتر باشد. پالایش نفت اصفهان تیم استانداردی است و اگر قرار باشد در همین سال اول از لیگ برتر خداحافظی کند فوتسال ایران آسیب می بیند.

بازی با کرواسی در کشور ثالث انجام شود/ تیم ملی را تنها نگذاریم

فرش آرا

تیم فرش آرا با توجه به سابقه‌ای که در لیگ برتر دارد و با توجه به بازیکنانی که دارد نتوانسته است بزرگی فرش آرا را در لیگ امسال نشان دهد. اما معتقدم این تیم لیگ برتر را خوب می‌شناسد و به شرایط خوب خود بر می‌گردد.

گهرزمین سیرجان

تیم گهر زمین سیرجان فصل گذشته برای رتبه دوم می‌جنگید و در آخرین بازی مقام دوم را با سوم جا به جا کرد و با توجه به اینکه در این فصل بازیکنان بزرگی جذب کرده است یکی از مدعیان جدی قهرمانی بود. اما در این چهار هفته (۳ باخت و یک برد) نتایجی کسب کرد که هیچکس چنین انتظاری از این تیم نداشت.

به گمانم کادر فنی اگر در این چهار هفته از هواداران خوب سیرجانی دلجویی می‌کرد می‌توانست دل هواداران را به دست بیاورد که بتوانند با همدلی بیشتری در ادامه مسابقات شرکت کنند. آقای افضلی از مربیان باتجربه و خوب لیگ است و با توجه به شناختی که از لیگ ایران و بازیکنان گهر زمین دارم مطمئنم که این بازیکن‌ها در روزهای سخت به تیم کمک می‌کنند و به شرایط خوب خود بر می‌گردد.

سفیر گفتمان

تیم سفیر گفتمان نتایج قابل قبولی کسب کرده است و توانسته تا اینجای کار از فوتسال پایتخت دفاع کند و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند نتایج خوبی به دست آورده است.

کراپ الوند

تیم کراپ الوند همیشه یک تیم باشخصیت است و در حالی که تنها ۴ سال سابقه حضور در لیگ برتر را دارد اما رفتار حرفه ای این تیم مانند تیمی است که ۲۰ سال سابقه حضور در لیگ برتر را دارد. این تیم در سالیان اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و به دلیل مدیریت خوب، هواداران خونگرم و بازی‌های خوبی که نشان می‌دهد در این فصل می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

فولاد هرمزگان

تیم فولاد هرمزگان اولین سال حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند و با توجه به بازیکنان باتجربه ای که دارد شرایط خیلی خوبی را تجربه می‌کند.

پالایش نفت بندرعباس

تیم پالایش نفت بندرعباس در فصل گذشته مدعی رتبه چهارم بود و با توجه به تجربه سال گذشته، توانست یارگیری خوبی انجام دهد و در این فصل می‌تواند تا پایان لیگ به عنوان یکی از مدعیان باقی بماند.

ایرالکو

ایرالکو با پیروزی برابر گهرزمین سیرجان توانست پس از سه هفته خودی نشان دهد و این برتری باعث می‌شود هم به لحاظ اعتماد به نفس و هم به لحاظ شخصیتی، ایرالکو جایگاه بهتری پیدا کند. ایرالکو وقتی توانست تیم و بازیکنان بزرگ گهرزمین را شکست دهد نشان از کیفیت بالای لیگ داشت که هیچ تیمی از قبل برنده نیست. کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که ایرالکو بتواند گهرزمین را شکست دهد و نشان داد برای شکست دادن ایرالکو باید تلاش زیادی انجام شود.

هیأت فوتبال قم

تیم‌های شهر قم هم با هر عنوانی که پا به مسابقات بگذارد مانند تیم فرش آرا سابقه خوبی در لیگ برتر ایران دارد و در این فصل تیم هیأت فوتبال قم با بازیکنان جوانی که دارد توانسته هم بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد و هم نتایج خوبی کسب کرده است. این جوان‌ها می‌توانند آینده فوتسال ما را رقم بزنند.

بازی با کرواسی در کشور ثالث انجام شود/ تیم ملی را تنها نگذاریم

تیم ملی را تنها نگذاریم

محمد خوراکچی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت تیم ملی اشاره کرد. کادر فنی تیم ملی این روزها مشغول رصد بازیکنان مدنظر خود هستند تا تیم قدرتمندی را راهی جام جهانی کند. تیم ملی قرار بود اوایل شهریور در دیداری تدارکاتی به مصاف کرواسی برود که این دیدار از سوی فدراسیون فوتبال کرواسی لغو شد.

خوراکچی در خصوص شرایط تیم ملی گفت: وحید شمسایی و همکارانش به خوبی تیم‌های حاضر در جام جهانی را بررسی کرده اند و شناخت خوبی از فوتسال جهان دارند. همه تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی را برنامه ریزی کرده اند و حتی توپ‌های مسابقات را هم در اختیار دارند. اما ما هنوز نتوانسته ایم بازی یا اردویی برای تیم هماهنگ کنیم. به همین دلیل جای خالی این موارد را با دانش کادر فنی و کیفیت بازیکنان پر می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما باید از تیم ملی حمایت کنیم و اگر کسی از تیم ملی انتقاد می‌کند باید راهکار ارائه دهد. ما باید ستون تیم ملی باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که بهترین اتفاقات برای فوتسال رقم بخورد. روزهای خیلی حساسی تا قبل از جام جهانی در پیش داریم و نباید توقعات را طوری بالا ببریم که استرس به تیم وارد شود.

مربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: از روزی که وحید شمسایی سرمربی تیم ملی شد همه بدشانسی‌ها گریبان گیر او شد اما با خوشرویی و متانت و تلاش بیش از حد توانست این بدشانسی‌ها را به فرصت تبدیل کند. اما وقتی بازی با کرواسی در آستانه جام جهانی کنسل می‌شود موجب خستگی همه می‌شود. اینکه وحید شمسایی را در این برهه حساس تنها بگذاریم بی معرفتی است. تیم ملی ایران می‌خواهد به جام جهانی برود اما مسابقه‌ای که برای شناخت نقاط ضعف و قوت تیم است کنسل می‌شود.

بازی با کرواسی در کشور ثالث انجام شود/ تیم ملی را تنها نگذاریم

دیدار با کرواسی در کشور ثالث برگزار شود

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: کرواسی تیمی است که در فوتسال اروپا نام شناخته شده ای است و به لحاظ تاکتیکی در شرایط خوبی برخوردار است. این بازی می‌توانست برای ما بازی مفیدی باشد و به مسؤولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد می‌کنم شرایطی را فراهم کنند که این بازی در کشوری ثالث مانند قطر و امارات برگزار شود. این کشورها هم سالن‌های استاندارد دارند و هم از حضور دو تیم خوب دنیا در کشورشان استقبال می‌کنند. پیشنهاد من این است که این بازی کنسل نشود.

او در پایان تاکید کرد: باید همه برای موفقیت تیم ملی دست به دست هم دهیم. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتسال می گویم که وحید شمسایی خسته شده است و نگذاریم این خستگی بر تن او باقی بماند. وحید برند و اعتبار ورزش ایران است و باید از اعتبار بزرگان ورزشمان در دنیا دفاع کنیم. باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و او را کمک کنیم.