تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3741923
شناسه : 3741923
تاریخ :
تراشه مدیاتک هلیو G100 معرفی شد؛ برادر معنوی G99 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اقتصاد ایران: مدیاتک پردازنده‌ی جدید خود را با قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمندتر نسبت‌به نسل قبل رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مدیاتک به‌طور رسمی از تراشه‌ی Helio G100 پرده‌برداری کرد. چند روز قبل نخستین مدل‌ گوشی تکنو مجهزبه این پردازنده، یعنی Camon 30S پرو عرضه شد.

مشخصاتی که مدیاتک به‌اشتراک گذاشته است نشان می‌دهد که G100 از نظر CPU و GPU تقریباً معادل G99 خواهد بود. بارزترین تغییر تراشه‌ی جدید مدیاتک را می‌توان افزودن پشتیبانی از دوربین‌ ۲۰۰ مگاپیکسلی بیان کرد. G100 توسط نود ۶ نانومتری TSMC تولید شده است.

مدیاتک G100 دارای یک CPU هشت هسته‌ای شامل دو هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز است. این تراشه از رم LPDDR4X و فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 استفاده می‌کند و حداکثر وضوح نمایشگر قابل پشتیبانی آن، ۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

تراشه‌های هیلو G99 و G100 گزینه‌های محبوبی برای بهترین گوشی‌ های اقتصادی و میان‌رده در بازارهای LTE محسوب می‌شوند، زیرا با قیمتی کمتر از پردازنده‌های دیمنسیتی، عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند.

هلیو G100 علاوه‌بر پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمند، توانایی ضبط دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی و ضبط ویدیوی ۳۲ مگاپیکسلی با نرخ ۳۰ فریم‌درثانیه را دارد، اما این ویژگی‌ها قبلاً در G99 نیز موجود بودند.

مقالات مرتبط
  • رونمایی تراشه جدید مدیاتک؛ گوشی‌های میان‌رده به دو نمایشگر مجهز می‌شوند؟
  • پردازنده جدید مدیاتک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را به گوشی‌های اقتصادی می‌آورد

مدیاتک در تراشه‌ی جدید خود حالت Elevator Mode را معرفی کرد که اتصال سریع به آنتن شبکه را بلافاصله پس از خارج‌شدن از مکان‌های با آنتن‌دهی پایین، مانند تونل‌ها یا آسانسورها تضمین می‌کند. این تراشه از دو سیم‌کارت 4G پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک اکنون تراشه‌ی هلیو G100 را به مشتریان عرضه کرده است، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده گوشی‌های بیشتری را با این تراشه ببینیم. باید دید تراشه‌ی جدید مدیاتک چه تأثیری بر قیمت گوشی های میان‌رده خواهد گذاشت.