تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741917
شناسه : 3741917
تاریخ :
استان زنجان امکان تأمین نیمی از اقلام وارداتی کشور عراق را دارد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان در ۳۵ ردیف از ۸۵ ردیف کالای وارداتی کشور عراق قطب تولید است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی در جلسه معرفی بازار کشور عراق و توسعه صادرات استان زنجان عنوان کرد: در برخی از ردیف‌های وارداتی کشور عراق، استان زنجان زنجیره تولید دارد که قدرت‌آفرین است.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات برای استان اظهار کرد: در این راستا ۳۲ قلم کالا و ۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان اضافه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در گذشته صادرات استان معطوف به اقلام انرژی‌بر از جمله آب بوده است، تصریح کرد: صادرات مس، سرب و فولاد استراتژیک هستند و از این بابت دنبال تنوع‌بخشی هستیم.

گلشنی تاکید کرد: استان زنجان در زنجیره تولید نساجی کامل‌ترین زنجیره را در کشور دارد و این زنجیره ارزش در برق قدرت و سیم و کابل هم تکمیل است.

این مقام مسئول یادآور شد: استان برای فراهم کردن زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم اقدامات قابل توجهی انجام داده که نمونه آن در ترکیه و در صنایع معدنی وجود دارد.