تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741890
شناسه : 3741890
تاریخ :
رسیدگی به ۶۹ پرونده در کمیسیون‌های تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان اقتصاد ایران: بیرجند-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رسیدگی به ۶۹ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان در کمیسیون‌ها ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ از ابتدای امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۳۱ پرونده رسیدگی شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۴ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۳۷ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات یک مالک خودرو نیز رسیدگی شده است.

مزیدی یادآور شد: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آرا مربوطه ابلاغ شد.

مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان اظهار کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و… و. از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها و تخلف جابجایی بار بدون بارنامه، عدم مهار مناسب بار، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و … از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کنیم.