تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3741873
شناسه : 3741873
تاریخ :
رشد ۱۷درصدی فروش هوندا به‌لطف افزایش تقاضا برای خودرو و موتورسیکلت؛ ۳۷ میلیارد دلار در سه‌ماه اقتصاد ایران: فروش هوندا به‌لطف افزایش فروش خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت، ۱۷ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هوندا اعلام کرد که سودش در سه‌ماهه‌ی آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) به‌دلیل فروش بالای خودروهای هیبریدی در ژاپن و ایالات متحده و موتورسیکلت در هند و برزیل، ۸٫۷ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش مالی هوندا، سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۳۹۴٫۷ میلیارد ین (۲٫۷ میلیارد دلار) رسید که نسبت‌به ۳۶۳ میلیارد ین سال قبل افزایش یافته است. کل فروش فصل گذشته نیز با تقریبا ۱۷ درصد افزایش به ۵٫۴ تریلیون ین (۳۶٫۷ میلیارد دلار) افزایش یافت.

هوندا می‌گوید ضعف ین در برابر سایر ارزها، به‌ویژه دلار آمریکا، باعث شده است که محصولات هوندا در بازارهای خارجی ارزان‌تر باشند و در نتیجه تقاضا برای آن‌ها افزایش یابد. این امر به‌طور مستقیم بر سود شرکت تأثیر گذاشته است.

ایجی فوجیمورا، مدیر مالی هوندا، می‌گوید که تاثیر نرخ ارز همچنان نامشخص است، اما تاکید کرد که هوندا بر ارائه‌ی محصولات مناسب برای بازارهای مختلف تمرکز دارد تا نسبت‌به نوسانات نرخ ارز مقاوم‌تر باشد. او اذعان کرد که تغییر به سمت خودروهای برقی در چین سریع‌تر از انتظار پیش می‌رود و هوندا تولید خود را بر همین اساس تنظیم می‌کند. همه‌ی خودروسازان ژاپنی که در تولید خودروهای بنزینی تسلط داشتند، با چالش رقابت در بخش خودروهای برقی مواجه هستند.

فوجیمورا با اشاره به عدم قطعیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که هرچند نمی‌خواهد مستقیما در مورد وضعیت سیاسی اظهار نظر کند، مصرف‌کنندگان آمریکایی از کاهش سریع ارزش خودروهای برقی که تازه خریداری کرده‌اند، ناامید شده‌اند.

مقالات مرتبط
  • کارلوس گون: هوندا به‌دنبال تصاحب نیسان و میتسوبیشی است
  • هوندا سیویک Si 2025 معرفی شد؛ شاسی سفت‌وسخت‌تر و قابلیت‌های بیشتر

هوندا پیش‌بینی سود خود در سال مالی پیش‌ رو را در سطح یک تریلیون ین (۶٫۸ میلیارد دلار) حفظ کرد که نسبت به ۱٫۱ تریلیون ین در سال قبل کاهش یافته است. پیش‌بینی کل درآمد نیز از ۲۰٫۴ تریلیون ین به ۲۰٫۳ تریلیون ین (۱۳۸ میلیارد دلار) کاهش یافت.

فروش موتورسیکلت هوندا در تایلند به دلیل اقتصاد ضعیف آن کشور کاهش یافته است؛ اما به طور کلی، فروش موتورسیکلت هوندا در کشورهایی از جمله هند و برزیل و آمریکای شمالی رونق دارد. هوندا انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) حدود ۲٫۹۷ میلیون خودرو و ۱۳ میلیون موتورسیکلت در سراسر جهان به‌ فروش برساند که هر دو تقریباً مشابه سال قبل است.