تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741870
شناسه : 3741870
تاریخ :
تداوم تعطیلی بندر مسافری بندر شهید حقانی اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس گفت: ترددهای بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به هلت شرایط نامساعد جوی همچنان تعطیل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ادیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این شرایط با توجه به بدی آب و هوا از ساعت ۱۲ روز گذشته به وجود آمده و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: عصر گذشته برای مدت کوتاهی شرایط برای تردد برخی شناورها مساعد شد که کار تردد روال معمول را در پیش گرفت اما مجدداً شرایط به حالت طوفانی برگشت و بندرگاه تعطیل شد.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور با تاکید بر اینکه به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابه‌جایی مسافران از این بندر مجدداً آغاز می‌شود، ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

ادیمی با اشاره به اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناورهای کلاس مختلف تأثیرگذار است، اضافه کرد: شناورهای کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناورهای کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: شناورهای کلاس B نیز قادر به دریا روی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.

وی در انتها نیز با توصیه به همه شهروندان و گردشگران به منظور عدم استفاده از شناورهای غیرمجاز، تاکید کرد: میدان دید افقی نیز فاکتور مهم دیگری برای تعیین امکان ترددهای مسافری در بزرگترین بندر مسافری کشور است.