تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741857
شناسه : 3741857
تاریخ :
تاریخ پوستر انقلاب ورق زدن تاریخ معاصر است اقتصاد ایران: اهواز _ مدرس کارگاه آموزشی فشرده تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب گفت: بررسی و تحلیل تاریخ پوستر انقلاب ورق زدن و بررسی تاریخ معاصر ما و تاریخ فرهنگ و اجتماعی و مسائل سیاسی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دوره فشرده «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» در اهواز و با همکاری مجمع طراحان انقلابی خوزستان (خاک‌نگار) و حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و مرکز رسانه تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران مربوط به نیم قرن گذشته در جلسه‌ای فشرده با حضور سیدمحمدرضا میری در چهار دوره پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، دو دهه پس از جنگ و دوره پس از فتنه ۸۸ تا به امروز از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تأثیرات اجتماعی، تکنیک‌های اجرایی بررسی شد.

سید محمدرضا میری عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب در حاشیه این کارگاه با اشاره به ضرورت برگزاری این نوع کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر گرافیک اظهار کرد: جوانان و هنرمندان و علاقه مندان به گرافیک اگر امروز نتوانند تجربه‌های نسل‌های گذشته و قدیمی را ببینند و مرور کنند و با سختی‌هایی که آنها کشیدند آشنا نشوند دچار سختی می‌شوند و مجبور هستند تجربه‌های قدیمی را دوباره تجربه کنند که این کار تکرار تجربیات قبلی است.

وی افزود: بررسی و مرور تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب از این جهت مهم است که در حقیقت بررسی و مرور تاریخ فرهنگ و مسائل اجتماعی و سیاسی ماست.

مدرس کارگاه آموزشی فشرده تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب اسلامی تصریح کرد: بررسی تاریخ پوستر انقلاب به این خاطر مهم است که بررسی تاریخ معاصر ما و ورق زدن است.

میری با بیان اینکه در تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب، تاریخ را ورق می زنیم، گفت: با بررسی تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب، هنرمندان از رفتن راه‌های قبلی و تکرار تجربیات قدیمی بی نیاز خواهند شد.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که بررسی تاریخ پوستر انقلاب بررسی میراثی است که از گذشته به هنرمندان و طراحان جوان گرافیک رسیده و آن را به ارث برده‌اند.

مدرس کارگاه آموزشی فشرده «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» گفت: بسیاری از دستاوردهایی که هنرمندان ما در چند دهه قبل داشتند به خوبی برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل استفاده است و آنها با استفاده از این میراث و تجربیات می‌توانند سریع‌تر رشد کنند.

میری افزود: در دوران طلایی گرافیک انقلاب که در انقلاب اسلامی است هنرمندان با دانستن و شناختن این پیشینه و تاریخ پوستر انقلاب می‌توانند در جایگاه خود استوارتر و دقیق‌تر عمل کنند.

او با اشاره به دوره‌های تاریخی پوستر انقلاب در ایران، یادآور شد: تاریخ پوستر انقلاب به چهار دوره تقسیم می‌شود که از سال ۴۷ تا ۵۷ دوره اول، ۵۷ تا ۶۷ دوره دوم، دهه ۷۰ تا ۸۰ دوره سوم و از میانه دهه ۸۰ تا به امروز دوره چهارم تاریخ گرافیک انقلاب است.

مدرس کارگاه آموزشی فشرده «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» ادامه داد: بررسی این چهار دوره تاریخ گرافیک و پوستر انقلاب بیانگر یک نمودار رشد و افول است که با نقش مردم ارتباط مستقیم دارد.

به گفته میری، وقتی مردم حضور داشتند و مشارکت کردند گرافیک و هنرمندان گرافیست رشد کردند و آنجایی هم که گرافیک از مردم دور شده افول و نزول کرده است.