تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741848
شناسه : 3741848
تاریخ :
نیمی از سرم کشور در اردبیل تولید می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی کارخانه سرم‌سازی، نیمی از سرم کشور در اردبیل تولید می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در بازدید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از برخی واحدهای صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: کارخانه سرم‌سازی اردبیل ظرفیت تولید ۶۰ میلیون لیتر سرم را در بسته‌های مختلف دارد تا از واردات سرم جلوگیری شده و امکان تأمین نیاز واحدهای بیمارستانی و درمانگاهی فراهم آید.

وی تصریح کرد: کارخانه سرم‌سازی اردبیل نقش مهمی را در چرخه اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان بیکار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به همراه دارد.

استاندار اردبیل گفت: این کارخانه با رفع برخی مشکلات پس از سال‌ها به مرحله فعالیت صد درصد رسیده و هم اکنون نیز تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و در روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

عاملی به واردات سالانه ۱۲۰ میلیون لیتر سرم به کشور اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سرم‌سازی اردبیل به عنوان مجموعه احداثی با همکاری بخش خصوصی مهمترین نیاز واحدهای حوزه سلامت تأمین شده و دغدغه‌ای از این بابت نخواهیم داشت.

وی به زیرساخت ورودی شهرک‌ها به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داخلی و عمرانی را برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته تا مسیر رفت و برگشت شهرک‌های صنعتی وضعیت مناسبی پیدا کرده و بتوان رضایتمندی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم کرد.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت نامطلوب مسیر ورودی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل یکی از مطالبات اصلی فعالان این مجموعه بود که عملیات بازسازی و احداث مجدد این مسیر آغاز شده و در مدت سه ماه به انجام می‌رسد.

وی همچنین به آماده‌سازی فاز سه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در این فاز مساحت ۶۰ هکتاری برای توسعه واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

عاملی با بیان اینکه در راستای افزایش سرمایه‌گذاری طرح الحاق ۶۰ هکتار به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در اجرای زیرساخت‌های فاز سوم عملیات برق‌رسانی به پایان رسیده و در ماه‌های آینده نیز انتقال آب و گازرسانی را شاهد خواهیم بود.

وی به احداث مجموعه ریخته‌گری در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه زنجیره فولاد استان، کارخانه تولید آهن اسفنجی در مرحله تکمیل است و در کنار آن با تولید شمش و مقاطع فولادی سعی خواهیم کرد تا ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصولات متنوع را در این بخش انجام داده و فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر نیز فراهم بیاید.

استاندار اردبیل به تکمیل ساختمان فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این ساختمان با فناوری مناسب به عنوان کلینیک مشاوره کسب و کار ارائه خدمات خواهد کرد و در کنار آن ایجاد نمایشگاه محصولات تولیدی استان را نیز در مجموعه شاهد خواهیم بود.