تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741839
شناسه : 3741839
تاریخ :
خبرنگاران سنگر محکم در برابر جنگ رسانه‌ای هستند اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در جنگ ترکیبی امروز که دشمن راه انداخته نقش رسانه و خبرنگار بسیار مهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالقاسم کاظمی در جمع فعالان رسانه‌ای شهرستان فلارد با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صدای مردم باشند اظهار کرد: رسانه‌ها مرزهای جغرافیایی را بهم ریخته و به راحتی می‌توانند با تمامی کشورهای دنیا و با بالاترین سرعت ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تمامی مسائل دسته و پنجه نرم می‌کنند و به برکت تکنولوژی‌های روز راهی را برای مردم باز کنند که این می‌تواند هم تهدید و هم فرصتی برای جامعه باشد.

کاظمی با اذعان بر اینکه بسترهای گوناگونی برای رسانه باز است گفت: دشمن به راحتی از این بستر استفاده کرده و هدف خود را به پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی با رسانه اتفاق می‌افتد گفت: قدرت یک رسانه در حدی است که می‌تواند مردم را همراه خود کند و به او القا کند که حرفی که رسانه می‌زند درست است و کاری کند که ذهن ما آن گونه که او می‌خواهد عمل کند.

کاظمی خاطر نشان کرد: ما در جنگ نا متقارن قرار گرفته‌ایم و باید بتوانیم سنگرهای خودمان را حفظ کنیم و نگذاریم از دستمان برود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ همان جنگ است تنها ابزار و ترفندها عوض شده گفت: دشمن این را خوب فهمیده و بر روی آن مانور می‌دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه تلاش دشمن بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشتر شد گفت: انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های آزادی خواه به یک الگو تبدیل شده و دشمن از آنمیترسد و همه تلاشش این است که این نقطه را بزند و در ذهن مخاطب این را القا کند که دین با پیشرفت هیچ سازگاری ندارد.

کاظمی افزود: این یک حقیقت است که دشمن در مناسبت‌های مختلف و با ترفندهای مختلف ذهن جامعه را آنگونه که می‌خواهد به پیش می‌برد و دائماً از ما تلفات می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اهمیت کار خود را بدانند گفت: ما در جنگ نرم رسانه‌ای هستیم و افسران این جنگ خبرنگاران می‌باشند که این را باید در کلان مسئله نیز دید و به آن توجه کرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در جنگ نرم رسانه‌ای باید رگه‌های تلخ را بشناسیم و بدانیم یک تولید محتوا چه هدفی را دنبال می‌کند و جهت گیری به کدام سمت است و باید جبتوانیم آن را تشخیص دهیم.

تأثیر یک رسانه بر کسی پوشیده نیست

وی با اذعان بر اینکه رسانه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد گفت: حتی یک عکس هم می‌تواند دنیایی از حرف بوده و بر روی مردم تأثیر بسیار بالایی داشته باشد.

کاظمی یادآور شد: رسانه باید مطالبه گر بوده و از مسئولان مطالبه کند و در عین حال حامی آن مسئول نیز باشد در واقع شما خبرنگاران باید زبان حق باشید و حق را به گوش مردم برسانید.