تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741835
شناسه : 3741835
تاریخ :
قرآن کریم بزرگ ترین رسانه است اقتصاد ایران: تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قرآن بزرگ ترین رسانه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیأت مدیره تشکل‌های رسانه‌ای استان اظهار کرد: قرآن بزرگ‌ترین رسانه مکتوب و افتخار مسلمانان است و خداوند متعال زمانی‌که حتی از مشرکان صحبت به میان می‌آورد، انصاف را رعایت می‌کند و بدون حذف و کاستن، همه را نقل می‌کند.

وی اضافه کرد: انصاف در کلام خدا کاملاً محسوس است و این ویژگی باید در اخبار نیز مراعات شود.

مطهری افزود: خبرنگار باید طوری نگارش کند که در مخاطب ایجاد شبهه نکند و با مثال‌های درست، از ایجاد شک و شبهه جلوگیری کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انصاف یکی از ویژگی‌های مهم حرفه خبرنگاری است گفت: اگر فردی این ویژگی را نداشته باشد نباید وارد این عرصه شود.

مطهری اصل گفت: متأسفانه برخی مواقع انصاف در خبر و نقل قول رعایت نمی‌شود و با پیش داوری و نقد غیرمنصفانه، موجب رفتن آبروی افراد می‌شویم.

وی گفت: رسانه نباشد هیچ کاری پیش نمی‌رود از این رو مسؤولان نباید از رسانه فرار کنند و انتقاد پذیر باشند تا امور اصلاح شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران بیشتر خبرها را غیرمستقیم نقل می‌کنند و در این امر باید از منابع مطمئن نقل قول کنند و به افرادی که اخبار نادرست می‌دهند اعتماد نکنند.

وی گفت: خبر چند نوع دارد برخی روزمره هستند و تأثیر زیادی نمی‌گذارند اما برخی با اعتقادات و سرنوشت سیاسی گره خورده اند و خبرنگار باید در این مورد دقت بیشتری کند.