تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741834
شناسه : 3741834
تاریخ :
تدابیر لازم برای تسریع در پیشبرد برنامه های مولدسازی اتخاذ شود اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تدابیر لازم برای تسریع در پیشبرد برنامه های مولدسازی اتخاذ شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جلسه مولد سازی با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، افزود: در برخی سازمان‌ها روند مولد سازی به درستی پیش نمی‌رود که باید راهکارهایی برای آن تدبیر شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: املاک مشمول مولدسازی، میراث سازمان‌ها و نهادها نیست و مدیران باید در این راستا ورود جدی داشته باشند.

محمدی با تاکید بر تشویق مدیرانی که مولد سازی را پیش برده اند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نقش مهمی در امر مولد سازی دارد.

وی ادامه داد: باید به مدیران تبیین شود که عایدات مولد سازی به خود دستگاه بازخواهد گشت تا در پروژه‌های نیمه تمام مورد استفاده قرار گیرد.

بازیان، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز گفت: مولد سازی یک امر مهم، اثرگذار و راهبردی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مولد سازی فرصت استفاده از دارایی‌های راکد است و هر آنچه که از مولدسازی عاید می‌شود، مستقیم به پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.

بازیان گفت: تا امروز ۲ هزار و ۵۰۰ ملک در کشور شناسایی شده است که این تعداد تا پایان سال طبق برنامه ریزی های انجام یافته به ۴ هزار رسیده و روند شناسایی و مولد سازی را طی خواهند کرد.

وی افزود: مرجع و اصل مساله مولدسازی، دستگاه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌ها هستند که اگر اراده نکنند این امر امکان پذیر نخواهد بود.

بازیان تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است مرجع تشخیص و ملاک تصمیم در خصوص مولدسازی املاک دستگاه‌ها و سازمان‌ها، استاندار است.‌

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هدف از مولدسازی تأمین اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام و اتمام آنهاست.

وی ادامه داد: برای شهریورماه یک مزایده سراسری برنامه ریزی شده است که در آن سهم استان‌ها مشخص است.

بازیان افزود: در آذربایجان شرقی گام‌های خوبی در زمینه مولدسازی برداشته شده و در جاهایی که مشکلاتی وجود دارد، تمهیداتی با هماهنگی استاندار اندیشیده شده است.