تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3741831
شناسه : 3741831
تاریخ :
رستورانی که به مشتریان خود داروی ضداسهال می‌داد! اقتصاد ایران: سرآشپزهای رستورانی در چین به‌دلیل استفاده از مواد تاریخ‌ مصرف‌گذشته و ریختن داروی ضداسهال در غذای مشتریان خود راهی زندان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: دو سرآشپز رستورانِ هتلی محلی در شهر نانتونگ چین، به‌دلیل ریختن داروی ضداسهال در غذای مشتریان خود به ۱۶۰هزار یوآن (۲۲هزار دلار) جریمه و ۲ سال زندان محکوم شدند.

این دو سرآشپز متقلب برای تهیه غذای مشتریان، از مواد غذایی تاریخ مصرف‌گذشته استفاده می‌کردند و برای اینکه لو نروند، به غذاها داروهای ضداسهال مانند «جنتامایسین سولفات» می‌زدند.

جنتامایسین سولفات، نوعی آنتی‌بیوتیک برای درمان اسهال است و این دو سرآشپز با کمک این نوع دارو از خطر ابتلا به مشکلات و درد معده در مشتریان و فاش شدن تقلب‌شان می‌کاستند.

این دو سرآشپز حداقل ۱۶۱۲ وعده غذایی حاوی جنتامایسین سولفات فروخته بودند که به دنبال گزارش یکی از کارکنان این رستوران، گرفتار پلیس شدند.

وقتی پلیس به آشپزخانه این رستوران رفت، حدود ۱۰۰ جعبه داروی جنتامایسین سولفات کشف کرد و بررسی‌های بعدی نشان داد، آنها هر چند وقت یکبار ۱۰۰ جعبه از این نوع دارو، بدون نسخه پزشک، می‌خریدند.

به‌گفته پلیس، این دو سرآشپز با یک عمل مجرمانه، ریختن دارو در غذا، عمل مجرمانه دیگر، پخت غذا با مواد تاریخ مصرف‌گذشته را لاپوشانی می‌کردند.