تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741711
شناسه : 3741711
تاریخ :
۴ پروژه تامین آب در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال، چهار پروژه تامین آب در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به به طرح‌های هفته دولت امسال اظهار کرد: در هفته دولت امسال سازه مؤثر بند بصری با ۴۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح راه دسترسی سد رستمی در چهار روستایی را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: در راستای افزایش بهره‌وری آبیاری نخیلات یک طرح در دشتستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از آغاز ساخت طرح ساماندهی رودخانه حله با ۴۵ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در مجموع در هفته دولت امسال ۴ طرح افتتاح و یا اجرایی می‌شود که در این زمینه ۳۳۰ میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری آنها است.

پیشرفت خوب سد دالکی

محمدی با بیان اینکه طرح‌های مهم تأمین آب در استان بوشهر اجرایی شده است اظهار داشت: علاوه بر سد رئیس‌علی دلواری در دشتستان که آب مورد نیاز اراضی کشاورزی، نخیلات، محیط زیست و حق آبه منطقه تأمین می‌کند چند سد دیگر در حال اجرا است.

وی سد دالکی دشتستان را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و با بیان اینکه این طرح ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: با تأمین منابع مالی در اولین فرصت به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه سد تنگ ارم دشتستان به مرحله بهره‌برداری رسیده است گفت: سد ارغون کلمه دشتستان آبگیری شده و خطوط انتقال آب آن در دست اجرا است.

سد باهوش در حال تکمیل است

محمدی از ساخت ۲ سد باهوش و خاییز در تنگستان خبر داد و بیان کرد: سد خاییز به مرحله آبگیری رسیده و سد باهوش در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به سد دشت پلنگ در دشتی با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب گفت: با تکمیل این سد آب کشاورزی بخش بزرگی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در جم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سد در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به مرحله آبگیری رسید و تأمین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت است.