تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741679
شناسه : 3741679
تاریخ :
راکبین موتورسیکلت دومین قشر آسیب پذیر در تصادفات کرمانشاه هستند اقتصاد ایران: کرمانشاه- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: راکبین موتورسیکلت دومین قشر آسیب پذیر در تصادفات این استان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: موتورسیکلت از لحاظ ساختاری فاقد هرگونه ایمنی است.

وی افزود: اگر راکب موتور خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات رانندگی ندانسته و از کلاه ایمنی استفاده نکند به استقبال مرگ رفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از تصادف عابرین پیاده، موتورسیکلت دومین عامل مرگ و میر در تصادفات درون شهری استان است.

سرهنگ حیدری بیان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی از طریق سازمان‌های مرتبط برای کاهش تلفات راکبین موتورسیکلت‌ها، پلیس مصمم است برای حفظ جان راکبین و سرنشینان موتورسیکلت‌ها، با اجرای طرح‌های ساماندهی و کنترل تخلفات با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی، بر کاهش تصادفات تأثیر مثبت بگذارد.

وی تصریح کرد: در طرح کنترل تردد موتورسیکلت‌ها، علاوه بر جریمه، توقیف ساعتی، انتقال به پارکینگ و اعزام راکب متخلف به مراجع قضائی در دستور کار همکاران در انتظامی استان قرار دارد.

سرهنگ حیدری در پایان سخنانش از آغاز طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت: این طرح که از روز گذشته ۱۶ مرداد آغاز شده به مدت سه روز در همه شهرستان‌های این استان اجرا می‌شود.