تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3741675
شناسه : 3741675
تاریخ :
نپال از پهپادهای DJI برای جمع‌آوری زباله‌های کوهستانی استفاده می‌کند اقتصاد ایران: پهپادهای DJI به پاک‌سازی زباله‌های کوهستانی منطقه‌ی اورست در کشور نپال کمک می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش It Home، نپال کشوری پیش‌گام در استفاده از پهپادها برای لجستیک در ارتفاعات بالای هیمالیا است. این کشور قصد دارد تا از پهپادهای DJI بجای شِرپاها، راهنماهای محلی، در حمل‌ونقل تجهیزات و حذف زباله از منطقه‌ی اورست استفاده کند.

شِرپاها از گذشته تاکنون مسئولیت حمل‌ونقل تجهیزات ضروری مانند سیلندرهای اکسیژن و چادر و غذا در مسیرهای ناهموار را برعهده داشته‌اند‌. اجرای این طرح با پهپاد DJI مدل FlyCart 30 که حداکثر ۳۰ کیلوگرم بار می‌تواند حمل کند، جایگزینی ایمن‌تر و کارآمدتری از روش سنتی است.

با خودکارسازی این وظایف حیاتی، نپال قصد دارد تعداد تلفات در کوه اورست را کاهش دهد؛ جایی که یخچال‌های کوهستانی این کشور از سال ۱۹۵۳ تا‌به‌امروز، جان حدود ۵۰ نفر را گرفته‌اند. در‌حالی‌که نگرانی‌هایی درباره‌ی از‌دست‌دادن شغل مطرح شده است، مقام‌ها و کوه‌نورد‌ها پهپادها را ابزاری حیاتی برای بهبود ایمنی و شرایط محیطی می‌دانند.

کریستینا زانگ، مدیر استراتژی DJI می‌گوید: «از انتهای آوریل (فروردین و اردیبهشت)، تیم ما به مأموریت بسیار مهمی برای کمک به افزایش امنیت و کارایی در پاک‌سازی اورست پرداخته است. FlyCart 30 توانست وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد. امکان حمل تجهیزات و زباله‌ها با پهپاد می‌تواند انقلابی در حمل‌ونقل بار در کوه اورست، تلاش‌ برای جمع‌آوری زباله و ارتقای ایمنی کوه‌نوردان ایجاد کند.»

مهندسان DJI قبل از آزمایش در محیط واقعی اورست مجبور بودند پهپاد را در شرایط سخت محیطی، مانند تغییرات دمایی بین ۱۵- تا ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد و وزش باد تا ۶۰ کیلومتربرساعت برای حمل بار با وزن‌های مختلف در ارتفاعات بالا آزمایش کنند.

مقالات مرتبط
  • حمل کالا به کوه اورست با پهپاد؛ شرکت DJI تاریخ‌ساز شد
  • پهپاد پستچی DJI در بازارهای جهانی عرضه می‌شود

منطقه‌ی اورست به‌دلیل ازدحام جمعیت و تغییرات آب‌وهوایی، با مشکلات فزاینده‌ای مثل انباشت فراوان زباله روبه‌رو شده است. انتظار می‌رود پهپادها نقش مهمی در مدیریت زباله و تلاش‌های پاک‌سازی در این اکوسیستم شکننده ایفا کنند.