تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741667
شناسه : 3741667
تاریخ :
جایگاه درست بانوان در خانواده و جامعه تبیین شود اقتصاد ایران: تهران- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران بر ضرورت تبیین جایگاه درست بانوان در خانواده و جامعه تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، زهره جعفری بعد از ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی جایگاه زن در اسلام که در شهریار برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در مورد بانوان، دختران و زنان صحبت‌های زیادی می‌شود، اما مهم آن است، که از این جنس لطیف و موجودی که خداوند برای هدف‌های والای آفرینش خلق کرده در جایگاه مناسب خود و نگاهی که دین مبین اسلام به جایگاه والای زن دارد، استفاده کنیم.

وی گفت: تمام هدف این همایش و نشست‌هایی از این دست، آن است که ما به جایگاه درست زن برسیم و این جایگاه به خوبی تبیین شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران بر تبیین جایگاه زن تاکید کرد و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از جایگاه زن افزود: الگوی سوم زن و به تعبیری زن «نه شرقی نه غربی» باید تبیین شود، یعنی باید تبیین شود، که یک زن می‌تواند، در کنار نقش مادری، خواهری، همسری و… که در زندگی شخصی خود دارد و در کنار مدیریت تربیتی و عاطفی خانواده می‌تواند، نقش اجتماعی مهمی را ایفا کند.

جعفری عنوان کرد: زن می‌تواند، با حفظ عفت، کرامت و شخصیت خود نقش مؤثری در جامعه داشته باشد، خدا را شاکریم، که امروزه در ایران عزیز شاهد موفقیت چشمگیر بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم و زنان دانشمند ما در عرصه‌های مختلف علمی در دنیا زبانزد هستند، زنان هنرمند ما، زنان کارآفرین ما، زنان اقتصاددان ما و زنان فعال و نقش آفرین در عرصه‌های مختلف برای ما ارزشمند است.

وی بیان کرد: بانوان در شهریار مسوولیت‌های کلیدی از جمله ریاست شورای شهر شهریار، مسئولیت سازمان پسماند شهریار و.... را دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در پایان عنوان کرد: ۱۰ مقاله به عنوان مقالات برگزیده همایش بین المللی جایگاه زنان در جهان اسلام انتخاب و از برگزیدگان در پایان تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش در این علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، وحید کیهان مدیرکل حوزه استاندار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت و حجت الاسلام و المسلمین جلیل زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهریار نیز حضور داشتند.