تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741634
شناسه : 3741634
تاریخ :
پوشش زنده/ سومین کشتی‌گیر در یک قدمی طلا/ تکواندو در انتظار برنز اقتصاد ایران: دوازدهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته خواهد شد که ورزش ایران امیدوار است به نخستین مدال طلای خود در این دوره از بازی ها دست پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، رقابت ورزشکاران ایران در المپیک سی و سوم امروز چهارشنبه وارد روز دوازدهم خود شد و ملی پوشان کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی فرنگی و قایقرانی به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

در کشتی فرنگی محمدهادی ساروی که روز سه شنبه حضورش در فینال را قطعی کرد، برای کسب مدال طلا به روی تشک خواهد رفت. او دومین مدال آور ورزش ایران در این دوره از بازی‌ها پس از امین میرزازاده است که روز گذشته توانست عنوان سومی و مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی را از آن خود کند.

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ مهمدی به نیمه نهایی رفت
محمدهادی ساروی امشب برای مدال طلا مبارزه می‌کند

اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران در المپیک سی و سوم در این گزارش تکمیل خواهد شد:

صعود اسماعیلی به فینال 

در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید. وی‌ در دور بعد هم با نتیجه قاطع ۸ بر صفر لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

اسماعیلی در این مرحله هم در یک کشتی زیبا و پر اُفت و خیز با ضربه فنی مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان به برتری رسید و گام به فینال گذاشت تا فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف پرویز نصیب‌اُف، نایب قهرمان المپیک از اوکراین برود.
 

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ روز خوب دو کشتی‌گیر

تلاش نعمت زاده برای مدال برنز/ فینال از دست رفت

مبینا نعمت زاده تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی سی و سومین دوره بازی‌های المپیک به مصاف «گینگ گو» از چین را رنگینگ ۶ المپیک، نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا، برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و یک نقره و دو برنز گرندپری ها رفت.

نعمت زاده در این دیدار راند اول را ۴ بر یک به حریف خود واگذار کرد. این در حالی بود که او با یک امتیاز از تکواندوکار چینی پیش بود. در راند دوم حریف چینی ۶ بر ۳ به پیروزی رسید تا در مجموع ۲ بر صفر برنده این مبارزه شود.

نعمت زاده برای صعود به نیمه نهایی ابتدا «تاو میشله» از لسوتو و را در دو راند متوالی شکست داد و سپس «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۳ جهان را نیز طی دو راند شکست داده بود.

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ روز خوب دو کشتی‌گیر

نبی رضایی در قایقرانی به یک چهارم نهایی رسید

در ادامه رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های المپیک ظهر امروز محمد نبی رضایی قایقران کشورمان در ماده کانوی هزار متر مردان در مرحله مقدماتی در گروه E با قایقرانانی از کشورهای آنگولا، آلمان، چین و مجارستان مسابقه داد و در نهایت به عنوان قایق چهارم از خط پایان عبور کرد تا در ادامه عصر امروز در مرحله شانس مجدد یا یک چهارم نهایی رقابت کند.

در این گروه قایق‌ها آلمان، چین و مجارستان اول تا سوم شدند. در این ماده دو قایق نخست مستقیماً راهی مرحله نیمه نهایی شده و ما بقی قایق‌ها به مرحله شانس مجدد یا یک چهارم نهایی می رسند.

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ روز خوب دو کشتی‌گیر

علیرضا مهمدی فینالیست شد

در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مُهمدی در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک طرفه با نتیجه ۹‌ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله به مصاف کولینیچ از لهستان می‌رود که موفق به شکست دادن علی چنگیز قهرمان جهان از ترکیه شده بود.

وی در این مرحله هم ضمن ارائه نمایشی دلچسب مقابل کولینیچ از لهستان که موفق به شکست دادن علی چنگیز، قهرمان جهان از ترکیه شده بود، با برتری ۱۰ بر یک گام به نیمه‌نهایی گذاشت. مهمدی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ژان بلنیوک،‌ قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذاشت و فینالیست شد.

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ روز خوب دو کشتی‌گیر

قایقران ایران در یک چهارم نهایی

در ادامه رقابت‌های قایقرانی علی آقامیرزایی، نماینده ٣١ ساله قایقرانی ایران در مرحله مقدماتی در گروه ۴ مسابقات کایاک تک نفره ١٠٠٠ متر مردان با ثبت زمان ٣ دقیقه و ٣۶ ثانیه رتبه ششم را کسب کرد و از صعود مستقیم به نیمه‌نهایی بازماند. در این گروه نمایندگان مجارستان و آلمان مستقیماً به نیمه نهایی صعود کردند.

آقامیرزایی تا ساعاتی دیگر در مرحله یک چهارم نهایی با دیگر شرکت کنندگان بازمانده از مرحله نیمه نهایی به رقابت خواهد پرداخت و در صورتی که در جمع نفرات برتر قرار گیرد جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست خواهد آورد.

پوشش زنده اتفاقات روز دوازدهم ورزش ایران/ مهمدی به نیمه نهایی رفت
کیومرث هاشمی، هادی ساعی و مناف هاشمی

حضور وزیر ورزش و مسئولان در سالن تکواندو

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به همراه مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در جایگاه ویژه سالن گرند پالا حضور دارند تا رقابت مبینا نعمت زاده را از نزدیک تماشا کنند.