تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741620
شناسه : 3741620
تاریخ :
بسته های رسانه ای آمایش سرزمین در مازندران تدوین شود اقتصاد ایران: آمل- استاندار مازندران ظرفیت رسانه های استان را بالا دانست و گفت: بسته های رسانه ای آمایش سرزمین در استان تدوین شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از افراد رشته‌های مرتبط با ارتباطات را خوانده‌اند اما نتوانستند خبرنگار شوند، چراکه خبرنگاری هنر است، افزود: کار شما هنر است و کار هنرمندانه از همه کس بر نمی‌آید.

استاندار مازندران چهار رکن تربیت را خانواده، حکومت، رسانه و بخش مردمی برشمرد و بر لزوم ارتباط دقیق عناصر و عوامل میان این ارکان برای حرکت در مسیر جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان سختی‌های خبرنگاران، از جمله آنها به شهادت ۱۶۱ شهید طی ۱۰ ماه اخیر در غزه و ۱۲۸ شهید رسانه مازندران و ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران اشاره کرد و از قول شهید رئیسی گفت: شهدا ما را مسؤول می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه ارتباط میان مسؤولان و خبرنگاران جدی است، تصریح کرد: برای اینها شهید داده شد و باید خون شهدا را پاس بداریم و مشکلات آنها را حل کنیم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه حکومت باید زمینه ساز تحقق این چهار رکن باشد، لازمه آن را آگاهی دانست و گفت: رسانه باید این کار را انجام دهد.

وی ویژگی حکمرانی حکومت امام علی از دیدگاه امام راحل را باورمندی، مردم پایه بودن و نقدپذیری برشمرد و گفت: نقد یکی از کارهای شما است و چارچوبی دارد که بر آن مبنا باید انجام شود.

نوری با اشاره به مشکلات بیان شده توسط خبرنگاران، بر پیگیری مشکل آگهی، ارائه وام قرض الحسنه محدود به برخی خبرنگاران و پیگیری صندوق هنرمندان، تسهیلات بانکی، بیمه سختی کار خبرنگاران اشاره کرد و گفت: در رابطه با گزارش از اربعین توسط برخی خبرنگاران نیز با هییت های مذهبی صحبت می‌کنم تا جایی باز کنند و مساله زیارت اولی‌ها نیز قابل پیگیری است. نوری به انجام آمایش سرزمینی توسط استاندار سابق اشاره و خاطرنشان کرد: اما برای تبدیل شدن به اقدام باید کاری کرد و در این راستا با مازندرانی‌های بزرگ این حوزه نشستیم و بسته‌های مرتبط با هر موضوع تدوین شد و فرایند در حال انجام است.

وی با توجه به ظرفیت برخی از روزنامه‌ها برای تبدیل شدن به یک بنگاه، گفت: شما ظرفیت خدمات ارزش افزوده دارید چراکه شما داده دارید و امروز جنگ داده است و با آمایش داده می‌توان کار کرد.

این مسؤول سه مساله مهم استان را کمبود معلم، کمبود جای دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و تکمیل پل برای آبگیری کامل سد گلورد عنوان کرد.