تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3741611
شناسه : 3741611
تاریخ :
پزشکیان: دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند اقتصاد ایران: رئیس جمهور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران، گفت: دولت‌ چهاردهم به خود اجازه نمی‌دهد در پیش چشمان دیگر کشورها، ایران را نقد کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: مشکل کشور آدم‌ها نیستند، بلکه مسیرهای غلطی هستند که انتخاب می‌کنیم. اگر راه را درست برویم به مقصد می‌رسیم، آن‌چه بر اساس کار کارشناسی در برنامه‌های توسعه نوشته شده، باید در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: نبودن تبعیض و اول بودن در منطقه در چشم‌انداز کشور آمده است. این چشم‌انداز همیشه در دستور کار است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مراسم تنفیذ و تحلیف به من گفته بودند از مشکلات کشور بگویید اما دولت‌چهاردهم به خود اجازه نمی‌دهد در پیش چشمان دیگر کشورها، ایران را نقد کند. ایران افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی دارد. مشکلات و اختلافات در کشور موضوعاتی داخلی است.

وی گفت: اگر تقوا در کشور باشد هلاکت در آن کشور نخواهد بود. مؤمن به جای دیگران، خود را نقد می‌کند.

پزشکیان گفت: هیچ کدام از ما بدون عیب و نقص نیستیم و باید با هم وفاق کنیم. همه دولت‌های بعد از انقلاب آدم‌هایی داشتند که واقعاً علاقه داشتند برای کشور کار کنند اما خوب اشتباهاتی هم رخ داده‌است. مشکل این است که هر کس ساز خودش را می‌زند؛ باید جمع شویم و اختلافات را حل کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت، به‌جای اختلاف‌افکنی باید طبق سیاست‌ها و چشم‌اندازهای پیش‌رو عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز همه مردم در حوزه‌های مختلف معیشت و مسکن با مشکلاتی روبرو هستند اما اگر هم‌قسم شویم و دست‌به‌دست هم دهیم، می‌توانیم این کشور را با صداقت و درستی بسازیم.

رئیس‌جمهور گفت: دو نکته را همواره به یاد داشته‌باشیم؛ وقتی نمی‌دانی تکذیب نکن و وقتی حرف راست و درستی را شنیدی آن را بپذیر. وظیفه خبرنگار انتشار اخبار درست و صادقانه است خبرنگار باید از حق بگوید. خبرنگار نباید اخبار نادرست را با هدف تغییر نگاه مردم منتشر کند.

وی افزود: "حق" و "عدالت" چپ‌وراست و نیز مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد. اجازه ندهیم اشتباه دیگران ما را از راه عدالت و حق خارج کند.

پزشکیان گفت: نباید از عدالت حرف بزنیم ولی خلافش عمل کنیم. آماده‌ایم به تقویت جامعه رسانه‌ای کشور کمک کنیم. مردم ناراضی‌اند چون از عدالت حرف می‌زنیم اما عادلانه رفتار نمی‌کنیم. باید عدالت را باور و به آن عمل کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت حاضر است هر کاری که لازم باشد در زمینه تقویت رسانه انجام دهد. هرکمکی دولت بتواند بی‌منت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. نتوانیم هم صادقانه با شما در میان می‌گذاریم.

وی ادامه داد: برخورد تلخ صادقانه را از شیرینی برخورد منافقانه بیشتر می‌پسندم. پیشرفت کشور در گروی مسیر درست است و امروز باید وحدت، انسجام و یک‌دلی در کشور را ترویج کنیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: هوای مردم را داشته باشیم. همه‌ی مردم ایران به این باور برسند که دولت‌چهاردهم خدمتگزار آن‌ها است. امروز باید ترویج دهنده وحدت، انسجام و یک‌دلی باشیم. اگر قرار باشد دولت‌های پیشین را نقد کنیم جز نفاق چیز دیگری برداشت نخواهیم کرد. وقتی همه در کنار هم باشیم می‌توانیم مسیر واحدی را در جهت پیشرفت و سازندگی کشور طی کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تاکید خود در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی بر اهمیت اجرای اسناد و سیاست‌های کلی نظام گفت: سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز کشور بر اساس کار کارشناسی تدوین شده است و اینگونه نیست که زمان اجرای آن گذشته باشد؛ چشم‌انداز برآمده از نوع نگاه و خواست ماست و همه ما دوست داریم اهداف آن محقق شود.