تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741593
شناسه : 3741593
تاریخ :
شهرستان ساوه با کمبود ۸۰۰ نیروی معلم، اداری و خدماتی مواجه است اقتصاد ایران: ساوه-رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: این شهرستان در راستای کیفیت بخشی آموزشی با کمبود ۸۰۰ نفر نیروی معلم، اداری و خدماتی مواجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قربانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی را مهم‌ترین چالش پیش روی آموزش و پرورش ساوه عنوان کرد و افزود: برای تک شیفت شدن تمامی مدارس ساوه و دستیابی به شاخص‌های کشوری اکنون ساخت ۶۰ مدرسه، نیاز این شهرستان است.

رئیس آموزش و پرورش ساوه افزود: امسال از محل آزمون‌های استخدامی شامل نیروهای دانشگاه فرهنگیان ۲۸۳ نفر و ۱۶۰ نفر نیز از محل آزمون استخدامی ماده ۱۸ جذب می‌شوند اما ۱۲۰ نفر نیز از نیروهای قبلی بازنشسته خواهند شد.

قربانی با بیان اینکه در راستای کیفیت بخشی به خدمات آموزشی، این شهرستان با کمبود ۸۰۰ نفر نیروی معلم، اداری و خدماتی مواجه است، گفت: نیمی از این تعداد در بخش معلمان، حدود ۲۰۰ نفر در بخش اداری و ۲۰۰ نفر نیز بخش نیروهای خدماتی در مدارس است.

وی در ادامه گفت: همچنین در سال تحصیلی جاری ۹۵ نفر از دانش‌آموزان در ۱۳ رشته در جشنواره خوارزمی به مرحله استانی راه پیدا کردند که ۶ نفر آنها حائز رتبه کشوری شدند.

رئیس آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲ هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۴۶ باب با ۱۶۳۷ کلاس مدارس دولتی هستند که ۴۴۵۴۹ نفر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

قربانی، با بیان اینکه امسال ۸۰ میلیارد ریال به منظور کیفیت بخشی، تجهیزات برای هنرستان‌های این شهرستان هزینه شده است، افزود: در سال جاری هنرجویان هنرستان‌ها در بخش‌های مختلف نظیر کابین سازی، تولید لباس فرم مدارس، محافظ برق و میز تلویزیون در طرح آموزش همراه با اشتغال مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۳ نفر از هنرجویان به مرحله کشوری اعزام شدند.