تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3741587
شناسه : 3741587
تاریخ :
کاهش سود خالص شرکت بزرگ کشتیرانی به علت بحران دریای سرخ اقتصاد ایران: بحران دریای سرخ که ناشی از عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به وجود آمده، سود خالص یک شرکت بزرگ کشتیرانی را به شدت کاهش داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه گزارش داد که شرکت بزرگ کشتیرانی «مرسک» امروز چهارشنبه از کاهش 45 درصدی سود خالص خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داد درحالیکه اختلال ناشی از بحران دریای سرخ در زنجیره تامین منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

عملیات ضد صهیونیستی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ که در دفاع از مردم فلسطین انجام می‌گیرد، منجر به تغییر مسیر شرکت‌های کشتیرانی شده و آنها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از دریای سرخ، برای رسیدن به مقصد جنوب آفریقا را دور بزنند.

دریای سرخ به طور معمول مسیر عبور حدود 12 درصد از تجارت جهانی است. کشتی‌های متعلق به شرکت مرسک، چندین بار هدف عملیات ضد صهیونیستی ارتش یمن در این آبراه قرار گرفته‌اند.

بحران دریای سرخ منجر به افزایش قیمت‌های عملیاتی شده است و خطوط کشتیرانی را مجبور به تغییر مسیر و افزایش قیمت ناشی از آن کرده که شرکت مرسک هم متاثر از این شرایط ضررهای مالی را متحمل شده است.

مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: تقاضای بازار زیاد بوده است و همانطور که همه ما شاهد بودیم وضیت در دریای سرخ پرتنش باقی می‌ماند که منجر به حفظ فشار بر زنجیره تامین جهانی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد که انتظار می‌رود این شرایط تا پایان سال جاری میلادی همینطور باقی بماند.

انتهای پیام/