تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3741568
شناسه : 3741568
تاریخ :
آقامیرزایی: با شمشیر به جنگ توپ و تانک می رویم/ گروه سختی داشتم اقتصاد ایران: قایقران ملی پوش ایران بعد از اینکه موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی بازیهای المپیک نشد، گفت: قرعه سختی داشتم و تمام قهرمانان جهان و المپیک در گروه من بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، المپین قایقرانی ایران بعد از حذف در مسابقات کایاک هزار متر مردان بازی‌های المپیک پاریس گفت: خیلی تلاش کردم اما متأسفانه در نیمه نهایی نتوانستم به نتیجه خوبی برسم و از گروهم صعود کنم. در مقدماتی کار خیلی سختی داشتم با همه قهرمانان جهان و قهرمانان المپیک هم گروه بودم. می‌توان گفت سخت‌ترین گروه مرحله مقدماتی برای من بود.

وی ادامه داد: در مرحله یک چهارم نهایی با قایقران آمریکایی مسابقه دادم که قهرمان زیر ۲۳ سال جهان بوده و پاروزن فرانسه هم دارنده مدال نقره المپیک است. با این حال جنگیدم.

آقا میرزایی بیان داشت: شرایط و امکانات و حمایت‌ها از قایقرانی کم است. همه می‌گویند چرا قایقرانی مدال نمی‌گیرد یا به فینال صعود نمی‌کند ما دست خالی به مصاف این رقبا می‌رویم. با کشورهایی رقابت می‌کنیم که سالانه میلیون‌ها دلار برای قایقرانی هزینه می‌کنند.

وی افزود: به قایقرانی کم لطفی می‌شود. ورزش قایقرانی پتانسیل خوبی برای موفقیت دارد. ما سابقه خوبی در مسابقات جهانی، آسیایی و کاپ‌های جهانی داریم. اما واقعیت این است که با دست خالی برای مدال المپیک نمی‌شود کار کرد.

وی در مورد شرایط قایقرانان دیگر قاره آسیا در این ماده هم گفت: من در مرحله یک چهارم نهایی چین را گرفتم. چین در دوره قبل المپیک ششم شده بود اما اینجا پایین‌تر از ایران بود. کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و.. اصلاً سهمیه المپیک نگرفتند که این نشان می‌دهد اروپایی‌ها خیلی در این رشته کار می‌کنند. اروپایی‌ها روز گذشته در قایق دو نفره رکوردهای جهان را زدند.

قایقران ملی پوش کشورمان تصریح کرد: اگر حمایت شویم می‌توانیم بهتر از این ظاهر شویم. شرایط ما در مقایسه با کشورهای صاحب نام این رشته مانند این است که با شمشیر به جنگ توپ و تانک رفته باشیم.

وی در پایان با اشاره به مصدومیتی که قبل از بازی‌ها داشت هم گفت: من با مصدومیت به اینجا آمدم. از الان برای ناگایا ژاپن و بازی‌های آسیایی آماده می‌شوم و امیدوارم بتوانم عناوین قبلی را تکرار کنم.