تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741563
شناسه : 3741563
تاریخ :
رسانه با اطلاع رسانی به موقع در پیشرفت جامعه تأثیر شگرف دارد اقتصاد ایران: همدان-مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: مردم باید به سرعت از اخبار دقیق و صحیح مطلع شوند و رسانه می‌تواند در رشد شهرستان تأثیری شگرف داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد کشاورزیان در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار شجاع اهل بروجرد و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان اتفاق افتاد و به درستی از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی ایران، روز خبرنگار نام نهاده شد تا از سویی بیانگر جان فدایی خبرنگاران بوده و از سوی دیگر این حرفه خطیر را ارج نهاده باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری پرهیجان ترین شغل دنیاست و خبرنگاران از با استعدادترین افراد جوامع انسانی هستند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه خبرنگاری پرهیجان ترین شغل دنیاست و خبرنگاران از با استعدادترین افراد جوامع انسانی هستند. افزود: خبرنگاران انسان‌هایی برخوردار از دایره وسیع لغات، اهل علم و مطالعه، صبور، عادل، خلاق، نکته سنج، ریز بین، دارای اطلاعات عمومی قوی و فن بیان، کنجکاو و پرسشگر، همیشه در جریان، صاحب پشتکار و مردمی. هستند.

وی اضافه کرد: سرعت، دقت و صحت خبر، سه اصل مهم در کار است که خبرنگار می‌تواند با بهره از آن، رویدادهای خبری را به گزارش‌های پر مخاطب تبدیل کند و در این مسیر، آشنایی با راه‌های میانبر، اثری فراوان دارد.

کشاورزیان تصریح کرد: در اهمیت حرفه مقدس خبرنگاری همین بس که گاه با اطلاع رسانی درست و به موقع یک خبر، می‌توان در جهت تغییر یا تثبیت یک تصمیم به نفع مردم و کشور عمل کرد و در نهایت باید گفت حرف‌های تازه و خبرهای جذاب را از خبرنگاری می‌توان شنید که روش‌های سنتی تهیه خبر را با مهارت‌های جدید درآمیخته که در این صورت نگرانی برای جذب مخاطب وجود ندارد و خبر اثر خود را خواهد داشت.

وی خبرنگاران ملایر را افرادی زحمتکش و بی ادعا دانست و افزود: خبرنگاران شهرستان ملایر همواره درهمه برنامه‌های شهرستان پا به پای مسئولان بوده و در امر اطلاع رسانی به موقع خدمت خود را به مردم و جامعه ارائه کرده‌اند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ضمن قدردانی از تلاش‌های بدون وقفه و شبانه روزی خبرنگاران در جهت انعکاس و پوشش‌های خبری فعالیت‌های شهرستان، اظهار امیدواری شد این تلاش‌ها با قوت ادامه پیدا کند و عموم مردم به سرعت از اخبار دقیق و صحیح مطلع شوند و رسانه می‌تواند در رشد شهرستان تأثیری شگرف داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به خدمات دولت شهید رئیس در حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف افزود: در دوران شهید رئیسی خدمات ارزنده‌ای به هنرمندان ارائه شد و امیدواریم در دولت جدید نیز این خدمات ادامه داشته باشد

کشاورزیان ضمن آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم یادآور شد با نگاه و چشم انداز ریاست جمهوری و سر فصل‌های کاری خود مطمئناً برنامه‌های خوبی را نیز در حوزه فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته در حوزه موسیقی نیز هیچ کنسرتی در ملایر حذف نشد افزود: در جشنواره تاک در ملایر ۱۴ کنسرت برگزار شد، و اگر کنسرتی برگزار نشد مشکل مجوزی از سوی وزارت ارشاد نبود بلکه زیر ساختهای آن فراهم نبوده است

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در صورت داشتن زیر ساخت‌ها آماده همکاری و مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها را دارد گفت: ملایر نیازمند ایجاد یک سالن حداقل یک هزار و ۵۰۰ نفره برای برگزاری برنامه‌های موسیقی و کنسرت است در حال حاضر فضاهای ما از نظر وسعت محدود است

وی در ادامه از برگزاری نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشوراییان با حضور ۱۱ استان کشور با شرکت استان‌هایی همچون همدان، مرکزی، کرمانشاه، قزوین، تبریز، لرستان و زنجان در ملایر خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا و با هدف شناسایی استعدادها، معرفی ظرفیت‌های این شهرستان برگزار و نخستین دوره همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشوراییان از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز در شهرستان ملایر در ۲ بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود

کشاورزیان با بیان اینکه این همایش به همت مؤسسه فرهنگی و هنری باران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود تصریح کرد: این همایش در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی و بخش دوم ویژه شهدای شهرستان همچون شهید مدافع حرم شهید ابراهیم‌خانی، شهیدان مدافع امنیت شهید نظری، شهید خداداد، شهید میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه این شهرستان می‌تواند پایلوت همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان باشد، افزود: امسال این همایش را از منطقه‌ای شروع کردیم و هر سال قوی‌تر شده و در سطح ملی برگزار شود.

وی با بیان اینکه همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان یک اتفاق بزرگی هنری است که از زمان آغاز فراخوان این همایش تاکنون ۵۶ اثر از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده افزود: از این تعداد ۳۴ اثر در بخش خیابانی و و ۲۲ اثر در بخش صحنه‌ای است، پیش‌بینی کرد تعداد آثار ارسالی به ۶۵ اثر هم برسد.

وی با بیان اینکه قرار است هشت کار در بخش صحنه‌ای و هفت کار در بخش خیابانی انتخاب خواهد شد، ادامه داد: در بخش ویژه نیز به شهیدان میرزایی، نظری، خداداد و شهدای خدمت اختصاص داده شده تا از این طریق زحمات و خدمات این شهیدان والامقام ارج نهاده شود و تولیدات فاخری عرضه شود.

کشاورزیان بیان کرد: بازبینی آثار با حضور داوران کشوری در تماشاخانه باران انجام می‌شود و طبق جدول زمان‌بندی، بعد از اعلام نتایج، زمان اجراها اعلام و از بیستم مردادماه روزی ۶ تا هفت اجرا خواهیم داشت که هر گروه ۲ بار کار خود را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارهای خیابانی در مجموعه مینی‌ورلد ۲ اجرا دارند، افزود: با توجه به اینکه سال بعد برای برگزاری جشنواره ملی زیرساخت مهیاست، نیاز است از هم اکنون برای ساخت سالن‌هایی با ظرفیت بالا و حداقل ۲ پلاتو در ملایر اقدام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به نگاه مثبت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر به برنامه‌های فرهنگی و هنری، گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و وجود برندهای جهانی، رویدادهای بزرگی را در این عرصه رقم زده‌ایم که با هم‌افزایی می‌توانیم این نگاه را تقویت کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه شهر بدون مشارکت شهروندان پیش نمی‌رود و فعالیت فرهنگی، اجتماعی و هنری می‌تواند این مشارکت را تقویت کند، افزود: با بهره‌گیری و حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و هنری، می‌توانیم به سمت برگزاری رویدادهای بزرگ ملی حرکت کرده و از هنر و ظرفیت هر چه بیشتر هنرمندان استفاده کنیم.

وی زبان هنر را بهترین ابزار برای معرفی مفاهیم دینی و مذهبی دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه مدت زمان کمی از تأسیس مؤسسه فرهنگی و هنری باران نمی‌گذرد، اما این مؤسسه توانسته در سطح استان و شهرستان و حتی منطقه، در حوزه‌های مختلف آموزشی، برگزاری رویدادهای هنری بدرخشد و این سرمایه‌های هنری باید حمایت شوند.

در پایان از خبرنگاران ملایر تجلیل شد.