تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3741556
شناسه : 3741556
تاریخ :
اتباع دارای کد «یکتا» می‌توانند برای اربعین ثبت نام کنند اقتصاد ایران: بر اساس اطلاعیه سازمان ملی مهاجرت تمامی اتباع دارای شناسه یکتا و متقاضی حضور در اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه «سهما» اقدام به ثبت نام کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعیه سازمان ملی مهاجرت با توجه به سفر معنوی اربعین حسینی سال جاری و استقبال اتباع و مهاجرین به تمامی اتباع دارای شناسه یکتای معتبر اعم از شیعه و سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه «سهما» اقدام به ثبت نام نمایند.

در اطلاعیه شماره 5 طرح اربعین اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت همچنین آمده است: «بدیهی است سفر اربعین سفری روحانی و معنوی بوده و تمامی ارادتمندان ، دلسوختگان و رهپویان آزادی و عدالت خواهی متقاضیان حضور در این همایش جهانی بین المللی جهان اسلام هستند و دین اسلام محور وحدت و مودت بین قلوب تمامی انسان‌های آزادی‌خواه است و محدودیتی برای راه حضرت سید الشهدا امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد».

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحات رسمی سازمان ملی مهاجرت در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

«سرهنگ امید نودهی»، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پیش‌تر اظهار کرد: در هیچ کدام از مرزهای  جمهوری اسلامی ایران برای اتباع مقیم افغانستانی که دارای کارت آمایش، برگ سرشماری، طرح خانواری هستند، سند خادم ( سند مسافرتی ) صادر نخواهد شد؛ در نتیجه افراد مذکور صرفاً در استان‌های محل سکونت و از طریق مراجعه به دفاتر کفالت حقیقی و مجازی قادر به ثبت درخواست سند خادم برای سفر زیارتی اربعین به مقصد کشور عراق خواهند بود.

وی افزود: ماموران انتظامی موظف به جلوگیری از تردد بدون سند خادم به استان‌های مرزی خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان هستند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: سایر اتباع خارجی که دارای گذرنامه کشور متبوع خود هستند همچنین اقامت قانونی جمهوری اسلامی ایران را دارا باشند، می‌توانند با اخذ روادید از سفارت کشور عراق و مراجعه به ادارات مهاجرت و گذرنامه در استان محل اقامت خود، روادید خروج و مراجعت دریافت و به عتبات عالیات مشرف شوند؛ بدیهی است به اتباع خارجی غیرمجاز هیچگونه خدمات در این خصوص ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام/