تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741506
شناسه : 3741506
تاریخ :
مصرف برق واحدهای تجاری زنجان افزایش ۱.۵ برابری دارد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: روز گذشته با جهش مصرف برق در استان مواجه بودیم که واحدهای تجاری افزایش ۱.۵ برابری بار داشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی، ظهر چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در زنجان یافت و اظهار کرد: رسانه بازوی توانمند صنعت برق است.

وی در مورد مصرف برق با توجه به افزایش دمای هوا و پایداری شبکه عنوان کرد: از روز گذشته مصرف برق در برخی مناطق به صورت جهشی و غیرقابل تصور افزایش یافت.

مصرف برق واحدهای تجاری زنجان افزایش ۱.۵ برابری دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان تصریح کرد: در مراکز تجاری مرکز شهر زنجان بار مصرف ۱.۵ برابر سه روز قبل و موجب غافلگیری شد و پست‌ها جوابگو نبودند و شبانه مجبور به تعویض یک پست ترانس سنگین شدیم.

وی با بیان اینکه با افزایش مصرف برق شب گذشته به شرایط اضطرار رسیدیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مغازه‌ها گولر گازی دارند و این موضوع فشار زیادی به پست‌ها وارد می‌کند و حتی دیدارهای چهره به چهره برای مدیریت مصرف برق با فعالان تجاری زنجان صورت گرفت.

جوادی در مورد استفاده از روشنایی برای پروژه‌های نیمه‌کاره در شب بیان کرد: شهروندان در برخی مواقع برای حفظ ایمنی مجبور به تأمین روشنایی هستند و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: بین ۴۰ تا ۵۰ مگاوات بار افزایش یافت که عمده این مصرف مربوط به واحدهای مسکونی و تجاری است.