تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3741500
شناسه : 3741500
تاریخ :
استفاده تمام ظرفیت‌ها برای افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی این استان ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه موضوع توجه به بهره وری ارگان‌ها مطالبه جدی دولت چهاردهم است، افزود: سند بهره‌وری این استان با تلاش و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه توسعه معاونت انسانی استانداری مرکزی تدوین شد.

وی افزود: این سند از طریق سازمان ملی بهره وری به تصویب رسید و از این حیث، استان مرکزی در کشور رتبه چهاردهم را دارد.

استاندار مرکزی، اجرای برنامه هفتم توسعه را از تأکیدات مهم دولت چهاردهم دانست و گفت: سهم قابل توجه‌ای در این برنامه معادل ۳۵ درصد از سهم هشت درصد رشد اقتصادی به موضوع بهره‌وری اختصاص یافته است.

وی بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی مرکزی را ضروری دانست و گفت: دولت سیزدهم در حوزه تجدید پذیر در این استان، اقدامات قابل توجهی انجام داده به گونه‌ای که ۱۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در مرکزی هدفگذاری و زمین‌های آن واگذار شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۷,۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در دستگاه‌های اجرایی استان باقی مانده و باید تا پایان شهریور ماه جذب شود، افزود: سال گذشته باوجود تمام دشواری‌ها، تمام بودجه جذب شد و انتظار می‌رود سال جاری نیز این مهم محقق شود.

مخلص الائمه، با بیان اینکه موضوع به کارگیری انرژی خورشیدی در ۲۴ دستگاه اجرایی استان مرکزی عملیاتی شده است، ادامه داد: در خصوص بازچرخانی پساب نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

تدوین هفت مساله در سند بهره وری استان مرکزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این نشست نیز گفت: سند بهره وری استان به صورت کارشناسی شده تدوین شده و هفت مسئله با رویکرد بهره‌وری در آن لحاظ شده است.

نوربخش عسکری، کاهش کمی و کیفی آب سفره‌های زیرزمینی، بهره‌وری پایین آب در بخش کشاورزی (گندم، جو و لوبیا) و ناترازی انرژی (برق)، جزو محتوای این سند عنوان کرد و گفت: سهم پایین کشت نوین، پایین بودن ضریب برخورداری از سیستم‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، آلودگی آب، هوا و خاک و تعطیلی، راکد و نیمه راکد بودن واحدهای صنعتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این سند عنوان کرد.