تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3741456
شناسه : 3741456
تاریخ :
پیشروی نیروهای عشایر سوریه در مناطق تحت اشغال آمریکا اقتصاد ایران: نیروهای عشایر عرب سوریه بعد از درگیری شدید با عناصر وابسته به آمریکا در استان دیرالزور، مناطقی را به کنترل خود درآورده و تعدادی از این عناصر را به اسارت گرفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارش‌های به دست آمده از شمال شرق سوریه حکایت از آن دارد که نیروهای عشایر عرب سوریه که اخیرا تحت تعلیم نیروهای دولتی سوریه قرار گرفته، موفق شده‌‌اند خط مقدم عناصر وابسته به آمریکا در این منطقه را شکسته و دست به پیشروی‌های مهمی زده و خود را به میادین نفتی و گازی سوریه برسانند که تحت اشغال عناصر وابسته به آمریکاست.

بر اساس این گزارش‌ها، از صبح امروز چهارشنبه نیروهای عشایر عرب سوریه که ارتشی موسوم به «ارتش عشایر» را تشکیل داده‌اند، به رهبری شیخ «ابراهیم الهفل»، شیخ و رئیس این قبایل که فرماندهی آن‌ها را برعهده دارد، به مواضع نیروهای کُرد وابسته به آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شرق استان دیروز الزور حمله کرده‌اند.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از این نیروها نشان می‌دهد که توانسته‌اند شماری از روستاها و مناطق نزدیک به پایگاه‌های آمریکا را به تصرف خود درآورده و شماری از نیروهای قسد را به اسارت بگیرند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منبعی میدانی در بین نیروهای عشایر نوشت که این نیروها بیش از 10 تن از عناصر قسد را به اسارات گرفته‌اند.

.

شیخ الهفل بعد از این پیشروی و تحولات سریع که نیروهای وابسته به آمریکا را غافلگیر کرده است، در پیامی گفت که این جنگ و درگیری با نیروهای مسلح قسد تا پیروزی و آزادسازی همه مناطق این عشایر ادامه خواهد داشت.

او همچنین گفت که عشایر شرق سوریه هرگز تسلیم عناصر قسد نخواهند شد و این حق را دارند که مناطق تحت اشغال خود را از دست این عناصر مسلح آزاد کند.

شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای عشایر عرب سوریه در روستای «الباغوز» واقع در نزدیکی مرز عراق و ذیبان به مراکز و مناطق تحت اشغالی عناصر وابسته به آمریکا یورش برده و آن‌ها را عقب رانده‌اند. به دنبال این تحولات، فرماندهان قسد ممنوعیت آمد و شد در شهرک ذیبان وضع کرده است.

شهریور سال گذشته نیز نیروهای عشایر دست به شبیخون علیه نیروهای عمدتا کُرد تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه زدند و پیشروی‌هایی در شرق فرات به دست آوردند ولی این حمله با ضد حمله عناصر قسد و حملات هوایی آمریکا راه به جایی نبرد و مناطق آزاد شده مجدد به اشغال قسد درآمد.
 

انتهای پیام/